Radiology

ירידה בחולי בעקבות כריתת ערמונית רדיקלית הצלתית (J Urol )

על פי דיווח שהתפרסם בחודש דצמבר ב-Journal of Urology, כריתת ערמונית הצלתית מלאה מציעה לחולים בסרטן ערמונית חוזר לאחר טיפול בהקרנות הזדמנות לשליטה ארוכת טווח על הסרטן, ולטיפול יש פרופיל מחלה מתקבל על הדעת.

כריתת ערמונית הצלתית היא קשה מבחינה טכנית, אך התהליך יכול להתבצע בבטיחות ע”י מנתח מנוסה.  בהשוואה לניתוח כריתת ערמונית רדיקלי (מלא) רגיל, אחוז מקרי חוסר שליטה במתן שתן ובעיות זיקפה גבוהים יותר, אך תוצאות אלו ממשיכות להשתפר.

החוקרים בדקו נתונים של 100 חולים אשר עברו את הניתוח בין השנים 1984-2003 לאחר טיפול קרינתי פנימי או חיצוני.

בין השנים 1993-2003, אחוז מקרי הסיבוך העיקרי ירד משמעותית מ-33 ל-13 ואחוז מקרי הפציעות הרקטליות ירד מ-15 ל-2.

בנוסף, בהשוואה לטיפול קרינתי רטרופוביס, עם או ללא כריתת בלוטות לימפת האגן, היה סיכון נמוך משמעותית לסיבוכים לאחר טיפול קרינתי חיצוני או טיפול קרינתי פנימי (odds ratio, 0.2).

לאחר 5 שנים, בערך 68% מהחולים נזקקו לפד אחד ליום או פחות ו-39% היו ללא בעיות אי שליטה במתן שתן. כמו כן, 23 חולים אשר נזקקו לשלושה פדים או יותר ליום, יכלו לשלוט במתן שתן לאחר הכנסת שסתום מלאכותי.

קצב הפוטנטיות חמש שנתי היה 28% לאחר כריתת ערמונית רדיקלית ללא פגיעה בעצב יונילטרלית או בילטרלית. קודם לכן היה 45% בחולים פוטנטים.

החוקרים הסיקו כי פרופיל החולי המתקבל על הדעת של כריתת ערמונית רדיקלית הצלתית לאחר טיפול הקרנתי חיצוני או פנימי צריך לשכנע יותר מטפלים לשקול חולים לפרוצדורה מרפאת זו.

J Urol 2004;172:2239-2243.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה