Radiology

ניתן להמנע בבטחה ממתן הקרנות לאחר ריפוי מחלת הודג’קין באמצעות כמותרפיה

רופאים גרמנים מדווחים בכנס השנתי ה-46 של ה-American Society for Therapeutic Radiology and Oncology’s כי ניתן לעיתים להשיג נסיגה קלינית מלאה של מחלת הודג’קין באמצעות כמותרפיה בלבד ובכך לאפשר לילדים להמנע מן ההקרנות.

המחקר נערך ב-7 מדינות והשתתפו בו 1018 ילדים שטופלו בין השנים 1995-2001. החולים חולקו ל-3 קבוצות טיפול על-פי שלב המחלה, הסימפטומים והשלוחות מחוץ לבלוטות, וקיבלו 2-6 מחזורי טיפול כמותרפיים משולבים.

211 החולים שבהם התקבלה נסיגה קלינית מלאה לאחר מתן הכמותרפיה לא עברו טיפול בהקרנות. יתר החולים קיבלו טיפול ב-20-35Gy בהתאם לכמות הגידול השאריתי.

שיעור השרידות כעבור זמן מעקב ממוצע של 50 חודשים עמד על ערך של 97%.

החוקרים מדווחים כי 916 חולים מצויים בהפוגה מלאה. 38 מקרים של מחלה מתקדמת הופיעו במהלך הטיפול כמו גם 57 מקרים של הישנות לאחר השגת בקרה מלאה ראשונית על הגידול.

החוקרת הראשית, ד”ר Ruhl, מסבירה כי שיעור ההשרדות ללא מחלה בקבוצת הטיפול בסיכן הנמוך ביותר עומד על ערך של 96%. היא מציינת כי בקבוצה זו האסטרטגיה פעלה היטב שכן חולים אלה הרוויחו מהעדר מתן ההקרנות ומהמנעות מהשפעותיהן הפוטנציאליות המאוחרות.

בשתי הקבוצות האחרות עמד שיעור ההשרדות ללא מחלה על ערך של 92% בחולים שקיבלו טיפול נוסף בהקרנות. שיעור ההישנות היה היה גבוה יותר בקרב החולים שלא קיבלו הקרנות (69% לעומת 77%).

החוקרת מציינת כי מעט מאוד ילדים נזקקו להקרנות במינון גבוה של 35Gy, ולכן במהלך המחקר הקליני הבא ניתן יהיה, ככל הנראה, להקטין אתמינון ההקרנות בכל המקרים, פרט למקרי המחלה המתקדמים ביותר.

היא מסכמת כי במחקר הבא תכלל בדיקת מרקרים ביולוגיים, כמו סריקת PET, בכדי לבדוק האם הם מסייעים בזיהוי חולים הזקוקים בוודאות להקרנות.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה