Pulmonary IPF & Other

השוואת תגובת נוגדנים כנגד נגיף הקורונה בעקבות חיסון פייזר מול מודרנה (JAMA)

במאמר שפורסם בכתב העת JAMA מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש להשוואת תגובת הנוגדנים כנגד נגיף הקורונה בעקבות קבלת חיסון של חברת פייזר מול חיסון של חברת מודרנה כנגד הזיהום הנגיפי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי שני החיסונים הדגימו יעילות של מעל 90% במניעת מחלת COVID-19, אך למיטב ידיעתם, לא נערכו מחקרים קודמים להשוואת תגובת הנוגדנים בין שני החיסונים.

המחקר כלל אנשי צוות רפואי במרכז רפואי בבלגיה, אשר היו מיועדים לקבלת חיסון בשתי מנות חיסון של חברת פייזר או של חברת מודרנה. המשתתפים הוזמנו לקחת חלק במחקר פרוספקטיבי שכלל בדיקות סרולוגיות לפני החיסון וכל 6-10 שבועות לאחר המנה השנייה של החיסון. בדיקות מעבדה שימוש לקביעת רמות נוגדנים כנגד חלבון Spike של נגיף הקורונה.

מבין 2,499 אנשי צוות רפואי שקיבלו שתי מנות חיסון, 1,647 משתתפים לקחו חלק במחקר הנוכחי. מבין אלו, 688 קיבלו חיסון של חברת מודרנה (21.8% חלו בעבר בזיהום), 959 קיבלו חיסון של חברת מודרנה (13.2% חלו בעבר).

בקרב אלו שחלו בעבר בזיהום תועד טיטר נוגדנים גבוה יותר, בהשוואה לאלו שלא חלו בעבר. בשתי הקבוצות, אלו שחוסנו בשתי מנות של חיסון של חברת מודרנה, בהשוואה לאלו שקיבלו את החיסון של חברת פייזר (ממוצע גיאומטרי של 3,836 יחידות/מ”ל לעומת 1,444 יחידות/מ”ל, p<0.001).

באלו שנדבקו בעבר בנגיף תועד טיטר נוגדנים גבוה יותר (9,461 יחידות/מ”ל) בהשוואה לאלו שלא נדבקו בעבר (1,613 יחידות/מ”ל). בשתי הקבוצות, בקרב אלו שקיבלו את החיסון של חברת מודרנה תועד טיטר נוגדנים גבוה יותר, בהשוואה לאלו שקיבלו את החיסון של חברת פייזר. ההבדל ברמות הנוגדנים לפי היסטוריה של זיהום קודם היה גבוה יותר מההבדל בין שני החיסונים.

החוקרים מדווחים על קורלציה שלילית משמעותית בין רמות נוגדנים ובין גיל המטופלים בקרב אלו שלא חלו בעבר, כאשר הרמות הגבוהות ביותר תועדו באלו מתחת לגיל 35 שנים. בקרב אלו שלא חלו בעבר, בכל קבוצות הגיל, טיטר הנוגדנים לאחר קבלת חיסון של חברת מודרנה היה גבוה יותר, בהשוואה לאלו שקיבלו את החיסון של חברת פייזר.

ממצאי המחקר מעידים על תגובה משמעותית יותר כנגד נגיף הקורונה עם חיסון מודרנה, בהשוואה לחיסון של חברת פייזר, הן באלו שחלו בעבר והן באלו שלא חלו בעבר ובכל קבוצות הגיל.

JAMA. Published online August 30, 2021

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה