Pulmonary IPF & Other

חשיבות NOS ו-Nitrotyrosine בהתפתחות הריאות ותפקידו במחלות ריאות כרוניות של פגים (PEDIATRICS)- ד”ר ברזילי , עורך מדור נאונטולוגיה

מחקר חדש נועד לבחון את רמות איזופורמים Nitric Oxide Synthase (NOS) ורמות Nitrotyrosine בדרכי אויר שונות ולאורך העץ הוסקולרי בריאות של יילודים בגילאי הריון שונים, ולהשוות את התוצאות בקבוצת ביקורת עם אלו של יילודים עם מחלת ריאות כרונית.

דגימות מהריאות, שנלקחו בניתוח לאחר המוות, קובעו באמצעות פורמלין, והחוקרים ערכו בדיקות אימונוהיסטוכימיות באמצעות נוגדנים לכל איזופורם של NOS ו-Nitrotyrosine. החוקרים העריכו את עוצמת הצביעות בדרכי הנשימה והעץ הוסקולרי, (סקאלה של 0-3) ב-5 רמות ו-3 רמות. קבוצת הביקורת כללה יילודים בגיל 22 עד 42 שבועות הריון, שנפטרו בתוך פחות מ-48 שעות. את התוצאות השוו החוקרים עם אלו של יילודים באותו גיל הריון, עם מחלת ריאות כרונית בדרגות חומרה שונות.

מהתוצאות עולה כי בקבוצת הביקורת ובקבוצת החולים, זוהו צביעות לכל 3 איזופורמים של NOS באפיתל דרכי הנשימה מהברונכוס ועד האלבאולים, או דרכי האויר הדיסטאליות ביותר. לא נמצאה קורולציה משמעותית בין פיזור הצביעות ל-NOS-3 בדרכי האויר ובין גיל ההריון או חומרת מחלת הריאות הכרונית. בעץ הוסקולרי, זוהתה צביעה אינטנסיבית ל-NOS-3 וצביעה מתונה ל-NOS-2 . גם הצביעה ל- Nitrotyrosine היתה חיובית בעץ הריאתי. בהשוואה לביקורות, בהם היתה צביעה מינימלית ל- Nitrotyrosine, בלא תלות בגיל ההריון, ביילודים עם מחלת ריאות כרונית נרשמה עליה של יותר מפי 4 בין מחלת ריאות כרונית חמורה (n=12) ומחלת ריאות כרונית קלה, או קבוצת הביקורת (n=16).

לסיכום, ניתן לזהות את כל 3 איזופורמים של NOS ו- Nitrotyrosineבאמצעות בדיקות אימונוהיסטוכימיות, בשלב מוקדם של ההתפתחות הריאתית. החוקרים לא מצאו הבדל במחזור החיים של NOS, בפיזור או בתפוצה, עם עליה בגיל ההריון, או עם מחלת ריאות כרונית. החוקרים מצאו כי Nitrotyrosine עולה באופן משמעותי בחולים עם מחלת ריאות כרונית קשה.

הערות עורך:

במחקר זה נמצאו רמות גבוהות של ניטרוטירוזין בריאות של ילודים עם מחלת ריאות כרונית. כנראה שזהו מרקר למחלת ריאות כרונית ולא גורם. עדיין ישנה עבודה רבה שעלינו לעשות ע”מ ללמוד את הפתוגנזה של מחלת ריאות כרונית על בוריה.

PEDIATRICS Vol. 118 No. 3 September 2006, pp. 1056-1064

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה