Public Health and Prevention

כלבי שירות מובילים לפחות התקפים באפילפסיה עמידה לטיפול (Neurology)

עבודה עם כלבי שירות מאומנים רפואית קשורה לירידה של 31% בהתקפים, בהשוואה לטיפול רגיל באפילפסיה עמידה לטיפול, כך עולה ממאמר שפורסם ב-Neurology

עבודה עם כלבי שירות מאומנים רפואית קשורה לירידה של 31% בהתקפים, בהשוואה לטיפול רגיל באפילפסיה עמידה לטיפול. החוקרים משערים כי הכלבים עשויים להקל על הלחץ של החולים, מה שמוביל לירידה בתדירות ההתקפים. המחקר, שפורסם בכתב העת Neurology, כלל 25 אנשים עם אפילפסיה עמידה לטיפול תרופתי שחוו בממוצע שני התקפים או יותר בשבוע, עם מאפייני התקף הקשורים לסיכון גבוה לפציעות או לתפקוד לקוי.

המשתתפים שקיבלו טיפול רגיל דיווחו על ממוצע של 115 התקפים בתקופה של 28 ימים, בעוד אלה עם כלבי שירות מאומנים דיווחו 73 התקפים באותה תקופה, או הבדל של 37% בין הקבוצות. החוקרים מצאו כי למשתתפים היו בממוצע 31% פחות התקפים במהלך שלושת החודשים האחרונים במידה והיו להם כלבים, כאשר שבעה משתתפים השיגו הפחתה של 50%-100% בהתקפים.

מספר הימים ללא התקפים עלה מממוצע של 11 ימים בתקופה של 28 ימים לפני קבלת כלב שירות ל-15 ימים לאחר העבודה עם כלב. הציונים בשאלוני EQ-5D-5L המודד בעיות בריאות נתפסות, ירדו בממוצע ב-2.5% בכל תקופה עוקבת של 28 ימים עם ההתערבות, מה שמשקף עלייה באיכות החיים הקשורה לבריאות כללית.

החוקרים מציינים כי ממצאים אלה מראים שכלבי אפילפסיה יכולים לעזור לאנשים עם אפילפסיה, אך גם מצאו כי שותפות זו עם כלבי אפילפסיה עשויה לא להתאים לכולם, שכן חלק מהאנשים הפסיקו את השתתפותם בתוכנית זו.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה