Public Health and Prevention

עבודה ממושכת בישיבה מעלה סיכוי ל-CVD ותמותה מכל סיבה, הפסקות תכופות עשויות לעזור (JAMA Network Open)

sad desk job

מחקר שפורסם לאחרונה ב- JAMA Network Open חשף כי אנשים שבעיקר יושבים בשעות העבודה מתמודדים עם סיכון מוגבר לתמותה ממחלות לב וכלי דם (CVD- cardiovascular disease) ביותר משליש בהשוואה לאלה שעבודתם בעלת אופי פחות יושבני.

לאור הנחיות ארגון הבריאות העולמי לשנת 2020 הדוגלות נגד התנהגויות יושבניות, חוקרים מהאוניברסיטה הרפואית של טייפה, טאיוואן, חקרו את ההשפעות הבריאותיות הספציפיות של ישיבה ממושכת בעבודה, במיוחד בהיעדר פעילות גופנית משמעותית.

המחקר הקיף 481,688 מבוגרים מתוכנית מעקב בריאות בטאיוואן, עם נתונים שנאספו על ישיבה תעסוקתית, פעילות גופנית בשעות הפנאי, גורמי אורח חיים ופרמטרים מטבוליים לאורך מעקב ממוצע של כמעט 13 שנים.

בקרב המשתתפים, 57% ממקרי המוות התרחשו אצל אנשים שבעיקר ישבו בעבודה, עם 60% ממקרי המוות הקשורים ל- CVD בקבוצה זו. ניתוח רב-משתני גילה כי אלו שישבו בעיקר בעבודה עמדו בפני סיכון גבוה ב-16% לתמותה מכל סיבה וסיכון מוגבר ב-34% לתמותה מ-CVD בהשוואה לעמיתיהם שיושבים פחות. עם זאת, אנשים ששילבו ישיבה ועמידה לא הראו סיכוני תמותה מוגברים.

המחקר מדגיש את הקשר הקריטי בין אורח חיים יושבני וסיכונים בריאותיים, תוך שימת דגש על החשיבות של פעילות גופנית סדירה. הגדלת הפעילות בשעות הפנאי ב-15 עד 30 דקות ליום יכולה להפחית את סיכוני התמותה הקשורים לישיבה תעסוקתית ממושכת. החוקרים דוגלים בשינויים מערכתיים בסביבות העבודה כדי לקדם יותר תנועה, כגון הפסקות תכופות, שולחנות עמידה ואזורים ייעודיים לפעילות גופנית.

JAMA Network Open. Jan 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה