Public Health and Prevention

מה מאפיין אנשים עם מחשבות שווא של פרזטיות? (JAAD)

מחקר שפורסם ב-Journal of the American Academy of Dermatology הראה כי מחשבות שווא של פרזטיות קשורות לגיל מבוגר, פוליפארמה, לסוגים מסוימים של תרופות ולמין נקבה

מחקר רטרוספקטיבי שפורסם בכתב העת של האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה הראה כי מחשבות שווא של פרזטיות, מצב פסיכיאטרי בו אדם מאמין שהוא נושא אורגניזם כמו פרזיטים, חרקים, תולעים, או אורגניזמים דומים, קשורות לגיל מבוגר, למין נקבה, לפוליפארמה עם יותר מחמש תרופות ולסוגים מסוימים של תרופות (תרופות להפרעות קשב וריכוז, מעכבי ספיגה חוזרת של סרוטונין סלקטיביים, גבפנטין ואופיואידים).

לפי עורכת המחקר, “אנו משערים שסיכון מוגבר למחשבות שווא של פרזטיות מופיע כאשר מספר גורמים משתלבים, כגון גיל, מין, תרופות ושינויים ביכולת הפינוי של תרופות. תמורות שחלו בתחום הבריאות, כמו העלייה הדרמטית במרשם ממריצים וחלופות לאופיואידים לטיפול בכאב, עשויות לתרום להשפעות של תרופות על המוח”.

כדי לבחון את השערתם, החוקרים ערכו מחקר מקרה-ביקורת של נתונים ביומטריים ופרמצבטיים של 34 חולים עם מחשבות שווא של פרזטיות, אותם השוו לקבוצת ביקורת תואמת גיל של 53 נשים שהתייצגו עם דרמטיטיס מעל עצם הבריח.

מתוך 34 הנבדקים עם מחשבות שווא, 27 היו נשים בגיל ממוצע של 58 שנים ו-7 היו גברים בגיל ממוצע של 60 שנים. החוקרים הדגימו מובהקות סטטיסטית בין המקרים והביקורות במונחים של פוליפארמה (P = 0.011), תרופות להפרעות קשב וריכוז (P < .001), מעכבי ספיגה חוזרת של סרוטונין סלקטיביים (P = .005), אופיואידים ( P = .003), וגבאפנטין (P = .003).

עורכי המחקר הכירו במגבלות מסוימות של המחקר, כולל אופיו הרטרוספקטיבי במרכז יחיד וחוסר התאמה לגורמים כמו רקע סוציו-אקונומי ורמת השכלה.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה