Psoriasis

עדויות חדשות תומכות ביעילות ארוכת-טווח של Bimekizumab כנגד דלקת מפרקים פסוריאטית (מתוך כנס ה-EULAR)

מנתונים חדשים ממחקר BE COMPLETE שהוצגו בכנס ה-EULAR עולות עדויות התומכות ביעילות ובטיחות טיפול ב-Bimekizumab (בימזלקס)  במבוגרים עם דלקת מפרקים פסוריאטית, כאשר ב-60% מהמטופלים נעלמו הנגעים העוריים לאחר שנה ובמחצית דווח שיפור של לפחות 50% במדד ACR (או American College of Rheumatology).

הנתונים החדשים מבוססים על מחקר הארכה בתווית-פתוחה, BE VITAL, המבוססים על תוצאות מחקר BE COMPLETE בשלב 3.

על-פי ההודעה לתקשורת, התוצאות מעידות כי בחולים שטופלו ב- Bimekizumab תועד שיפור ממושך בדלקת מפרקים פסוריאטית.

מהנתונים ארוכי הטווח עולה כי תגובה קלינית ממושכת לטיפול ב- Bimekizumab במגוון ביטויים של המחלה ובאוכלוסיות מטופלים שונות, למשך עד שנה אחת.

החוקרים מדווחים כי 51.7% מהחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית שהמשיכו ברציפות את הטיפול ב- Bimekizumab במינון 160 מ”ג כל ארבעה שבועות השיגו שיפור של לפחות 50% במדד ACR עד לאחר 52 שבועות. בנוסף, 40.6% מהחולים שהחליפו מפלסבו לטובת Bimekizumab לאחר 16 שבועות השיגו תוצא דומה.

עד לתום המחקר, שיעורי היעלמות מלאה של הנגעים העוריים עמדו על 65.9% מבין אלו שנטלו את הטיפול ב- Bimekizumab באופן רציף ועל 60.2% מאלו שהחליפו מפלסבו ל- Bimekizumab.

יתרה מזאת, ב-47.2% מהחולים שטופלו ברציפות בתכשיר וב-33.1% מאלו שהחליפו מפלסבו ל- Bimekizumab תועדה מחלה שיירית מינימאלית לאחר 52 שבועות.

מנתוני הבטיחות עלה כי ב-62.6% מהחולים תועד לפחות אירוע חריג אחד על-רקע הטיפול התרופתי, כאשר 5.9% מהחולים דיווחו על אירוע חריג חמור. זיהומי קנדידה זוהו כאירוע החריג הנפוץ ביותר, כאשר ב-6.4% דווח על תסמינים בדרגה קלה או בינונית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הנתונים ארוכי הטווח תומכים בהשפעה ארוכת הטווח של Bimekizumab בחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית.

מתוך כנס ה-EULAR

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה