Psoriasis

הטיפול ב- APREMILAST (אוטזלה) מדגים פרופיל בטיחות חיובי לטווח ארוך (EULAR)

ממצאי הבטיחות של אפרמילאסט (אוטזלה, נאופרם) לטיפול בדלקת מפרקים פסוריאטית הוצגו בכנס השנתי של הליגה האירופית נגד דלקת מפרקים 

חברת סלג’ן הציגה בכנס השנתי של הליגה האירופית נגד מחלות מפרקים (EULAR) בלונדון את ממצאי הבטיחות כפי שהודגמו במחקרים הקליניים ארוכי הטווח (עד 156 שבועות) באפרמילאסט – טיפול תרופתי פומי המותווה לטיפול בדלקת מפרקים פסוריאטית. לפי הממצאים המבוססים על סדרת מחקרים על אפרמילאסט שנמשכו שלוש שנים, אפרמילאסט הציגה פרופיל בטיחות חיובי: מטופלים שטופלו לטווח ארוך ב אפרמילאסט חוו יציבות בשכיחות תופעות לוואי או לא חוו עלייה בשכיחות תופעות אלו.

במחקרים השתתפו אלפי מטופלים עם דלקת מפרקים פסוריאטית פעילה, שטופלו באפרמילאסט במינון 20 מ”ג או 30 מ”ג, פעמיים ביום. המטופלים טופלו ב אפרמילאסט כטיפול יחיד או בשילוב עם תרופות אנטי ראומטיות, כולל מטוטרקסט.

LONG-TERM (156-WEEK) SAFETY PROFILE OF APREMILAST, AN ORAL PHOSPHODIESTERASE 4 INHIBITOR, IN PATIENTS WITH PSORIATIC ARTHRITIS: POOLED SAFETY ANALYSIS OF 3 PHASE III, RANDOMIZED, CONTROLLED TRIALS, EULAR

בהתייחסות למחקר שהועברה אלינו מטעם יחסי הציבור של חברת נאופרם משווקת התכשיר בישראל נמסר כי לדברי פרופ’ מרב לידר, מנהלת היחידה הריאומטולוגית בבית חולים שיבא,  המחקר שפורסם בכנס הליגה האירופית נגד דלקת מפרקים מחזק את התפיסה לפיה אפרמילאסט לא רק מהווה טיפול יעיל למחלה בעור ולמחלה במפרקים, כי אם גם בטוחה במיוחד למשתמשים בה”.

כמו כן, מציינים בהודעה לתקשורת כי דלקת מפרקים פסוריאטית מתבטאת בנגעים האופייניים לפסוריאזיס, נוקשות ונפיחות של המפרקים, דלקות וכאבים. ללא טיפול מתאים, המחלה עלולה לפגוע קשות באיכות החיים של החולים ואף לגרום לנזק בלתי הפיך למפרקים. אפרמילאסט אושרה בשנת 2015 לטיפול בדלקת מפרקים פסוריאטית ובפסוריאזיס על ידי ה-FDA ובשנת 2016 על ידי ה-EMA. אוטזלה כלולה בסל התרופות הישראלי לחולי דלקת מפרקים פסוריאטית.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה