Psoriasis

התועלת של Ustekinumab בטיפול בספונדיליטיס בחולים עם Psoriatic Arthritis (מתוך Ann Rheum Dis)

מנתוני מחקרים PSUMMIT-1 ו-PSUMMIT-2 עולה כי הטיפול ב- Ustekinumab (סטלרה) מביא לשיפור סימנים ותסמינים של ספונדיליטיס בחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית (Psoriatic Arthritis).

החוקרים טוענים כי מהתוצאות עולה כי לטיפול תועלת על תסמינים אקסיאליים. בשלב זה,הטיפול מאושר לאוכלוסיית חולי Psoriatic Arthritis ובעל השפעה בולטת במיוחד על המעורבות העורית, ולכן יש מקום לשקול טיפול זה בחולים אלו, למרות שהטיפול הביולוגי הראשון שניתן לרוב לחולים אלו הוא ממשפחת מעכבי TNF.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הבטיחות והיעילות של Ustekinumab ב-256 חולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית ודלקת מפרקים היקפית וספונדיליטיס, שלקחו חלק בשני המחקרים בשלב 3, שתמכו באישור Ustekinumab לטיפול בדלקת מפרקים פסוריאטית.

שיפור של 20% במדד BASADI (Bath Ankylosing Spondylitis Disease Activity Index) היה נפוץ יותר משמעותית בקרב המטופלים ב- Ustekinumab (54.8%), בהשוואה למטופלים בפלסבו (32.9%) לאחר 24 שבועות.

בקרב המטופלים ב- Ustekinumab תועדו שיעורי שיפור של לפחות 50% במדד BASADI שהיו גבוהים יותר בהשוואה למטופלים בפלסבו (29.3% לעומ 11.4%, בהתאמה) ושיפור של לפחות 70% (15.3% לעומת 0%, בהתאמה).

לאחר 12 ו-24 שבועות, בקרב מטופלים ב- Ustekinumab תועד שיפור משמעותי גם במדדי פעילות המחלה ששילבו בדיקות CRP (מדד ASDAS-CRP או Ankylosing Spondylitis Disease Activity Score-C-Reactive Protein), עם שיפור ממוצע שהתקרב ל-30% לאחר 24 שבועות, בהשוואה לפחות מ-5% בקבוצת הפלסבו.

כצפוי, בקרב מטופלים ב- Ustekinumab תועד סיכוי גבוה יותר ממטופלי פלסבו להציג שיפור משמעותי ומדדים אחרים של דלקת מפרקים פסוריאטית. הטיפול הפעיל הוביל גם לשיפור גדול יותר בתפקוד גופני, איכות חיים והתקדמות רדיוגרפית, בהשוואה לפלסבו.

שיעורי האירועים החריגים היו דומים בקבוצות הטיפול, כולל אירועים חריגים, אירועים חריגים חמורים, הפסקת טיפול עקב אירועים חריגים וזיהומים.

Ann Rheum Dis 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה