Psoriasis

משרד הבריאות אישר את השימוש באוטזלה לדלקת מפרקים פסוריאטית ולפסוריאזיס (הודעת ניאופרם)

פסוריאזיס

אוזטלה אושרה לשימוש בישראל, אוטזלה היא תרופה חדשנית לטיפול בדלקת מפרקים פסוריאטית ופסוריאזיס.

משרד הבריאות אישר את השימוש באוטזלה (Otezla), תרופה חדשנית של חברת סלג’ן המשווקת על ידי ניאופרם ישראל, למטופלים מבוגרים עם דלקת מפרקים פעילה, הקשורה בפסוריאזיס  ולמטופלים עם פסוריאזיס רובדית בדרגה בינונית עד קשה אשר מועמדים לטיפול פוטותרפי או טיפול סיסטמי (כלל מערכתי).

אוטזלה הינה טיפול תרופתי חדשני, בשל היותה מולקולה כימית קטנה וספציפית לתאים הדלקתיים, אשר הדגימה יעילות גבוהה ופרופיל תופעות לוואי נסבל היטב במחקרים קליניים, ללא סיגנלים בטיחותיים משמעותיים. יתרון נוסף וחשוב של אוטזלה הינו בכך שהתרופה נלקחת בכדורים פעמיים ביום.
על פי הערכות, בישראל חיים כיום כ-40,000 חולי דלקת מפרקים פסוריאטית וכ-200,000 חולי פסוריאזיס.
דלקת מפרקים פסוריאטית הינה מחלה דלקתית, כרונית ופרוגרסיבית המלווה בפסוריאזיס ומאופיינת בנוקשות, כאבים ורגישות של המפרקים ואף עשויה לפגוע בתפקוד היומיומי ובאיכות החיים של החולים בה. הדלקת מלווה בתחלואה נלווית של מחלות דלקתיות אחרות, סיכון מוגבר למחלות לב, מחלות דלקתיות במעי ועוד.
פסוריאזיס היא מחלת עור דלקתית כרונית המתבטאת בתאי העור שמתחלפים בקצב מוגבר. המחלה מתבטאת לרוב ברבדים עוריים במשטחי עור קשים ואדומים המכוסים בקשקשת.
אוטזלה אושרה לשימוש על ידי ה- FDAו-  EMAלטיפול בדלקת מפרקים פסוריאטית ובפסוריאזיס.
התכשיר אושר בסל התרופות 2015 לטיפול בחולים הסובלים מדלקת מפרקים פסוריאטית פעילה שמיצו טיפול בתכשירים ממשפחת  DMARDs. השנה מוגשת אוטזלה לוועדת סל התרופות 2016 להתוויה של פסוריאזיס רובדית בדרגה בינונית עד קשה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה