Psoriasis

התועלת של תמצית אינדיגו טבעי בטיפול בציפורניים פסוריאטיות (JAMA Dermatol)

מנתונים חדשים מטיוואן עולה כי Lindioil, תמצית שמן זית של אינדיגו טבעי, הינה אפשרות טיפול יעיל לציפורניים פסוריאטיות. החוקרים מדווחים כי הטיפול היה בטוח ויעיל בטיפול בציפורניים פסוריאטיות וכי היה עדיף של תמיסת Calcipotriol והתקבל היטב ע”י המטופלים.

החוקרים מסבירים כי יעילות ובטיחות הם שני מרכיבים חשובים מאוד לתרופות המיועדות לטיפול בציפורניים פסוריאטיות מאחר ומדובר במחלה עמידה לטיפול, הדורשת טיפול ארוך-טווח.

במסגרת המחקר נערכה השוואה בין Lindioil ובין טיפול מקומי ב-Calcipotriol ב-28 משתתפים עם ציפורניים פסוריאטיות. החולים מרחו את התמצית על הציפורניים ביד אחת ואת Calipotriol על הציפורניים ביד השניה, פעמיים ביום, למשך 24 שבועות.

לאחר 24 שבועות, הטיפול ב-Lindioil הביא לשיפור גדול יותר משמעותית במדד NAPSI (Nail Psoriasis Severity Index) בהשוואה ל-Calcipotriol (51.3% לעומת 27.1%, בהתאמה). במחצית מהמשתתפים חל שיפור של לפחות 50% במדד NAPSI, בעוד שרק ברבע מהמטופלים ב-Calcipotriol תועד שיפור דומה.

שני מטופלים פיתחו גירוי מקומי ל-Lindioil (6.1%), זאת בהשוואה לעשרה מטופלים ב-Calcipotriol (30.3%). לא תוארו אירועים חריגים חמורים.

לאור הממצאים, החוקרים מסכמים וכותבים כי Lindioil עשוי לשמש כטיפול בטוח ויעיל בחולים עם ציפורניים פסוריאטיות.

JAMA Dermatol 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה