Psoriasis

סקר חולים בינ”ל חדש מצביע על קשיים נפשיים יומיומיים בחיים עם פסוריאזיס (הודעת אבוט)





חברת “אבוט” מפרסמת את תוצאות סקר “חושפים את הפסוריאזיס” (Psoriasis Uncovered )

לאחרונה צויין יום הפסוריאזיס הבינלאומי, יום אשר הונהג על-ידי האיגוד הבינלאומי לפסוריאזיס (IFPA ), והוא מתמקד בהעלאת המודעות לפסוריאזיס. במסגרת תמיכתה בחינוך אודות פסוריאזיס, “אבוט” נתנה את חסותה לסקר “חושפים את הפסוריאזיס” השנתי, הנערך זו השנה השניה, על מנת להבין טוב יותר כיצד יכולה המחלה להשפיע על חיי היום-יום בכל הנוגע לתעסוקה ובריאות נפשית.

תוצאות הסקר, אשר כלל יותר מ-5000 מטופלים, פורסמו היום והן מראות כי 47 אחוז מן האנשים החיים עם פסוריאזיס בדרגת חומרה בינונית עד קשה מושפעים יותר מן החשש ממה אחרים יחשבו על מחלתם מאשר מן האתגרים הפיזיים אשר הפסוריאזיס מציבה בפניהם. הסקר אף הראה כי המטופלים מעוניינים בתמיכה רבה יותר בהתמודדותם עם ההשלכות הרגשיות של מחלתם, יחד עם אפשרויות טיפול טובות יותר.

את תוצאות הסקר של השנה ניתן למצוא באתר www.PsoriasisUncovered.com , והן מתבססות על ממצאים קודמים המראים כי לפסוריאזיס השפעה הנמשכת לאורך כל חייהם של אנשים החיים עם המחלה. מטופלים משמונה מדינות (דנמרק, גרמניה, אירלנד, מקסיקו, פורטוגל, שוודיה, איחוד האמירויות הערביות ובריטניה) השתתפו בסקר. מרבית המשיבים היו בני 35 ומעלה (86 אחוז) ו-54 אחוזים מתוכם היו נשים.

סקר “חושפים את הפסוריאזיס” מאפשר הצצה אל העול הנפשי של החיים עם פסוריאזיס,”, אומר דר’ אילן כוכבא,מנהל רפואי בחברת “אבוט” ישראל. “חשוב לזכור כי הפסוריאזיס הוא הפרעה חיסונית כרונית, אשר אינה בעלת תסמינים עוריים בלבד, כי אם יכולה גם להשפיע על בחירות הקריירה ומערכות היחסים של הסובלים ממנה, וכן על בריאותם הנפשית.”

ממצאים נוספים מן הסקר הראו שהאנשים החיים עם פסוריאזיס מתמודדים באופן שגרתי עם חוסר הערכה עצמית (62 אחוז), חשים שלא בנוח במצבים אינטימיים (40 אחוז) ומראים ירידה בבטחון העצמי שלהם לאורך זמן (50 אחוז). כמעט שליש מן המשיבים החיים עם פסוריאזיס בינונית עד קשה אמרו כי תפישתם של אנשים אחרים את מחלת הפסוריאזיס השפיעה על החלטה משמעותית בחייהם, ומספר זהה של משיבים דיווחו כי לעתים קרובות ישנם ימים בהם הם אינם פרודוקטיביים בעבודה כתוצאה ממחלתם. יחד עם זאת, 47 אחוזים מן המטופלים עם פסוריאזיס בינונית עד קשה אומרים שהם שבעי רצון מן הטיפול, ולמרות זאת, כמחצית (51 אחוז) לא נועצו ברופא עור או רופא בבית-חולים בנוגע לטיפול בפסוריאזיס שלהם.

אודות סקר “חושפים את הפסוריאזיס” 2010

“חושפים את הפסוריאזיס” הוא סקר רב-תרבותי, מבוסס אוכלוסיה, הנערך לצורך איסוף מידע בנוגע להשפעות הפסיכולוגיות, החברתיות והכלכליות של פסוריאזיס. הסקר נבנה כך שיאפשר להבין את ההשפעה היומיומית וארוכת הטווח של המחלה. ב-2010, יותר מ-5000 מטופלים משמונה מדינות (דנמרק, גרמניה, אירלנד, מקסיקו, פורטוגל, שוודיה, איחוד האמירויות הערביות ובריטניה) השתתפו בסקר. מרבית המשיבים היו בני 35 ומעלה (86 אחוז) ו-54 אחוזים מתוכם היו נשים. כמעט שני שלישים מן המשיבים סבלו מפסוריאזיס לראשונה לפני גיל 26. מרבית המשיבים על סקר דיווחו כי חומרת מחלתם בינונית עד קשה (60 אחוז), ויותר משליש מן המטופלים תיארו את הפסוריאזיס שלהם כלא-יציבה או מידרדרת.

פסוריאזיס כידוע היא הפרעה כרונית של מערכת החיסון המתבטאת בעור. היא פוגעת בכ-125 מיליון איש ברחבי העולם.1 זוהי הפרעה שאינה מידבקת2, ואשר מזרזת את מחזור הגדילה של תאי עור, דבר המתאפיין בהתעבות עורית וקשקשת.3 הצורה השכיחה, הקרויה פלאק פסוריאזיס, מתאפיינת באזורי עור אדומים ומורמים, המכוסים בקשקשת לבנה, הגורמים לעתים קרובות לכאב וגרד, וכן עשויים להתבקע ולדמם.3 כיום המחלה הינה חשוכת מרפא3, אך טיפול עשוי לעזור בניהול המחלה.4 הטיפול במחלה יכול לכלול אמצעים טופיקליים (מקומיים), טיפול באור או תרופות סיסטמיות הנלקחות דרך הפה, בהזרקה או במתן תוך-ורידי4.

ביבליוגרפיה

  • Kircik, LH, Del Rosso, JQ, (2009) “Anti-TNF Agents for the Treatment of Psoriasis.” J Drugs Dermatol,Jun; 8 (6): 546-59.
  • National Institues of Health (2010) “Psoriasis Fact Sheet,” available at http://report.nih.gov/nihfactsheet/pdfs/psoriasis(NIAMS).pdf. Last accessed October 24, 2011.
  • American Academy of Dermatology “Psoriasis,” available at http://www.aad.org/skin-conditions/dermatology-a-to-z/psoriasis/psoriasis. Last accessed October, 2011.
  • American Academy of Dermatology (2010) “PsoriasisNet Psoriasis Treatment.” http://www.skincarephysicians.com/psoriasisnet/treatment.html. Last accessed October 24, 2011.
  • 0 תגובות

    השאירו תגובה

    רוצה להצטרף לדיון?
    תרגישו חופשי לתרום!

    כתיבת תגובה

    מידע נוסף לעיונך

    כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה