Psoriasis

יעילות של טיפול ביולוגי בחולים עם psoriatic arthritis אשר לא הגיבו לטיפול המקובל ( מתוך Health Technol Assess)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון פברואר של כתב העת Health Technology Assessment עולה כי טיפולים ביולוגיים עשויים להיות יעילים בחולים עם psoriatic arthritis אשר לא הגיבו לטיפול המקובל.

מחקר מטא-אנליזה זה בדק את היעילות הקלינית, הבטיחות ויחס עלות-תועלת של תכשירים ביולוגיים בטיפול ב-psoritatic arthritis פעיל מתקדם. התכשירים הביולוגיים שנבדקו כללו Etanercept (אנברל), Infliximab (רמיקד) ו-Adalimumab (יומירה), אשר מאושרים באנגליה לטיפול בחולים אלה אשר לא הגיבו לטיפול המקובל.

* הנתונים המשולבים הדגימו שיפור מובהק במחלת המפרקים בחולים עם psoriatic arthritis , כמו גם במצב התפקודי לאחר טיפול של 12-14 שבועות.

* הטיפול הביולוגי הוריד תסמינים מפרקיים עם יחס סיכון (relative risk ) של 2.6 עבור Etanercept (עם CI 95% 1.96-3.45), של 3.44 עבור Infliximab (עם CI 95% 2.53-4.69), ושל 2.24 עבור Adalimumab (עם CI 95% 1.74-2.88). מעקב לאחר 24 שבועות הדגים אפקט מתמשך של הטיפול.

* הטיפול הביולוגי השפיע לטובה גם על המחלה העורית.

* Etanercept נמצא כיעיל ביותר מבחינת שיפור משולב של המחלה העורית והמפרקית. תרופה זו נמצאה עדיפה על האחרות מבחינת עלות-תועלת בפסוריאזיס קל עד בינוני עם psoriatic arthritis . בפסוריאזיס בינוני עד קשה עם psoriatic arthritis לשלוש התרופות נמצא יחס עלות-תועלת דומה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול ביולוגי נמצא יעיל במטופלים עם פסוריאזיס ו-psoriatic arthritis , אשר לא הגיבו לטיפול המקובל. הטיפול שיפר את המחלה העורית, את התסמינים המפרקיים ואת התפקוד הכולל של המטופלים. החוקרים מציינים כי יש מקום למחקר נוסף על מנת להעריך יכולת של טיפול ביולוגי לעצור התקדמות מחלה מפרקית.

Health Technol Assess. 2011 Feb;15(10):1-329

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה