Psoriasis

תוצאות מבטיחות לטיפול ב-Adalimumab בחולים עם פסוריאזיס קשה לטיפול (Arch Dermatol.)

ממחקר קטן עולה כי ל- Adalimumab(יומירה) תוצאות מבטיחות בטיפול בחולים עם פסוריאזיס וולגריס (Plaque Psoriasis) קשה לטיפול, המערבת את הידיים והרגליים.

החוקרים בחנו את היעילות של תרופות ביולוגיות לטיפול בפסוריאזיס וולגריס המערב את כפות הידיים והרגליים, מאחר שבמרבית המקרים, טיפולים מקומיים סטנדרטיים וקרינת UVB יעילים לטווח קצר בלבד וטיפולים סיסטמיים דוגמת Acitretin ו-Methotrexate כרוכים בתופעות לוואי.

לדברי מומחים בתחום, פסוריאזיס המערב את הידיים והרגליים הינה הצורה הקשה ביותר לטיפול מבין כלל סוגי פסוריאזיס. להערכתם, ככל הנראה לסוג זה של פסוריאזיס ישות גנטית נפרדת ואין ספק כי השימוש היומיומי בידיים והרגליים משחק תפקיד חשוב בהחמרת המחלה.

למרות שהטיפול ב- Adalimumab הביא לשיפור בפסוריאזיס וולגריס במחקרים בשלב III, מחקרים מעטים בחנו את המקרים הקשים יותר לטיפול של מחלה המערבת את הידיים והרגליים.

במסגרת המחקר חולקו באקראי 70 חולים לטיפול ב- Adalimumab או פלסבו, ביחס 2:1. למחקר היו שני שלבים מחקר יסוד בן 16 שבועות ותקופת הארכה בתווית פתוחה בת 12 שבועות (המשתתפים בקבוצת הפלסבו עברו לטיפול פעיל בתקופת ההארכה).

הטיפול כלל Adalimumab במינון 80 מ”ג בתחילה, ולאחר מכן 40 מ”ג אחת לשבועיים.

לאחר 16 שבועות, 41 מבין 49 החולים בקבוצת הטיפול עוד לקחו חלק במחקר. 31% מהחולים בקבוצה זו דורגו לפי סולם htPGA (Physician’s Global Assessment of Hands and/or Feet Scale) עם עור “נקי” או “כמעט נקי” (15 מבין 49 חולים), זאת בהשוואה ל-4% בקבוצת הפלסבו (1 מבין 23; p=0.01).

ובתום 28 שבועות, 80% מהמגיבים לטיפול נותרו עם עור “נקי” או “כמעט נקי”. בסה”כ עד נקודה זו, ב-47% מהמשתתפים במחקר המקורי הדירוג לפי htPGA היה “נקי”, “כמעט נקי”, או “קל”.

עד תום תקופת ההארכה, רק 13 מבין 23 מטופלי פלסבו נותרו במחקר, וב-9% מהמשתתפים בקבוצת הפלסבו העור היה “נקי” או “כמעט נקי” לפי מדד htPGA.

באופן כללי, השיפור הממוצע במדד ESIF (Erythema, Scaling, Induration, Fissuring) היה באופן עקבי טוב יותר בקבוצת Adalimumab, בהשוואה לפלסבו, במהלך כל תקופת המחקר, ומדדי הכאב לאחר 16 שבועות היו נמוכים יותר משמעותית בקבוצת Adalimumab.

לאחר 16 שבועות, שכיחות תופעות לוואי עמדה על 63% מהחולים בקבוצת Adalimumab, כאשר התופעות הנפוצות ביותר היו נזופרינגיטיס, כאבי ראש, שלשולים ותגובות באתר ההזרקה. לא תוארו תופעות לוואי חמורות, למרות ששלושה חולים פרשו מהמחקר.

למרות שהתוצאות המתונות היו מבטיחות בחולים עם מחלה קשה לטיפול, החוקרים סבורים כי מוקדם מדי לקבוע כי Adalimumab תשמש כחלק מהטיפול הסטנדרטי.

Arch Dermatol. Posted online December 20, 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה