Psoriasis

השפעת טיפולים תרופתיים על עובי שכבת CIMT בחולים עם Psoriatic Arthritis (מתוך Arterioscler Thromb Vasc Biol)

ממחקר חדש עולה כי בחולים עם Psoriatic Arthritis, עובי CIMT גבוה יותר בחולים המטופלים ב-DMARD, בהשוואה לחולים המטופלים בחסמי TNF-Alpha.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בחולים עם Psoriatic Arthritis ישנה שכיחות גבוהה באופן חריג של גורמי סיכון וסקולאריים והם מועדים לתמותה על-רקע מחלות כלי דם. ל- TNF-Alpha, סמן חשוב לתהליכי דלקת, חלק בהתפתחות טרשת עורקים. הערכת עובי שכבת CIMT (Carotid Intima Media Thickness) באמצעות בדיקת אולטרה-סאונד מאפשרת לזהות תהליכי טרשת עורקים תת-קליניים.

מדגם המחקר כלל 240 חולים עם Psoriatic Arthritis (120 טופלו בחסמי TNF-Alpha ו-104 קיבלו טיפול סטנדרטי ב-DMARD (Disease Modifying AntirheumaticDrugs) ועברו בדיקת אולטרה-סאונד להערכת עובי שכבת CIMT. 305 ביקורות תואמות ללא מחלה דלקתית/ראומטולוגית. עובי שכבת CIMT בחולים עם Psoriatic Arthritis, ללא גורמי סיכון וסקולאריים היה גבוה יותר (p<0.0001) בהשוואה לביקורות, עובי CIMT בחולי PsA עם גורם סיכון וסקולארי אחד, או יותר, היה נמוך יותר (p<0.0001) בהשוואה לביקורות, וכן היה נמוך יותר בחולים שטופלו בחסמי TNF-Alpha בהשוואה למטופלים ב-DMARD. נגעים טרשתיים בעורקים הקרוטידים זוהו ב-15.8% מהמטופלים בחסמי TNF-Alpha וב-40.4% מהמטופלים ב-DMARD (p<0.0001). החוקרים מדווחים על קשר הפוך בין משך הטיפול ובין CIMT בחולי PsA תחת טיפול בחסמי TNF-Alpha, אך לא במטופלים ב-DMARD (p=0.313).

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים עם Psoriatic Arthritis, עובי CIMT גבוה יותר בחולים המטופלים ב-DMARD, בהשוואה לחולים המטופלים בחסמי TNF-Alpha. ייתכן כי הפחתת התהליך הדלקתי משבשת את המסלול המוביל לעליה בסיכון הוסקולארי בחולים אלו.

Arterioscler Thromb Vasc Biol. 2011 Jan 6

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה