Psoriasis

אינפליקסימב יעיל כטיפול בחולים עם דלקת מפרקים ספחתית שנכשלו בטיפול קודם (Arthritis Rheum)

לפי מחקר חדש עולה, כי עירויים של אינפליקסימב (Remicade) משפרים באופן מהיר ומשמעותי את התסמינים של דלקת המפרקים והספחת, בחולים עם דלקת מפרקים ספחתית (psoriatic arthritis).

במחקר השתתפו 104 חולים עם דלקת מפרקים ספחתית, שנכשלו עם לפחות תרופה אנטי-ראמטית משנה מחלה (DMARD) אחת. החולים הוקצו באופן אקראי לקבלה של עירוי אינפליקסימב או פלצבו, בתחילת המחקר ואחרי 2, 6 ו- 14 שבועות. אחרי 16 שבועות, חולים מקבוצת הפלצבו עברו לקבל עירוי של אינפליקסימב כל 8 שבועות, וחולים שהתחילו בקבוצת האנפליקסימב המשיכו עם הטיפול למשך שאר 50 השבועות של הטיפול. חולים שקיבלו טיפול ב- DMARD טרם המחקר, המשיכו לקחת אותו בזמן המחקר.

נמצא כי אחרי 16 שבועות, 65% מהחולים שטופלו באינפליקסימב השיגו את הקריטריון של האגודה הראומטולוגית האמריקאית ל- 20% תגובה (ACR20), לעומת 10% בלבד מהחולים שטופלו בפלצבו. יותר מכך, 46% מהחולים שטופלו באינפליקסימב השיגו תגובה לפי ACR50, ו- 29% השיגו תגובה לפי ACR70. אף חולה מקבוצת הפלצבו לא השיג תגובות לפי ACR50 ו- ACR70. חולים שעברו מקבוצת הפלצבו לקבוצת הטיפול, השיגו תגובות דומות לאלה שטופלו באינפליקסימב בתחילה.

החוקרים מדווחים כי בנוסף לשיפור שהושג בתסמיני המפרקים, הטיפול באינפליקסימב הביא לשיפור מהיר וממושך בספחת העור, כפי שנראה לפי הירידות המובהקות במדד לחומרת הספחת PASI. אחרי 16 שבועות טיפול, כל החולים שטופלו באינפליקסימב הראו שיפור של לפחות 50% במדד PASI, ושליש מהחולים הראו שיפור של 100%. החולים מקבוצת הפלצבו לא הראו שיפור במדד ה- PASI, אך אחרי שעברו לזרוע הטיפול הראו שיפור דומה לאלה שטופלו מלכתחילה.

החוקרים הסיקו, כי הטיפול באינפליקסימב נסבל היטב, ונראה כי מבחינת תועלת לעומת סיכון, הטיפול יעיל בחולים עם דלקת מפרקים ספחתית שנכשלו בטיפול קודם עם DMARD.

Arthritis Rheum 2005;52:1227-1236.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה