Prostate Cancer

קרינה בעצימות מודולרית מול טיפול בקרן פרוטונים לסרטן ערמונית מוקדם? (ASTRO)

ערמונית
מחקר חדש מראה כי שתי שיטות קרינה יעילות ובטוחות עבור חולי סרטן ערמונית בסיכון נמוך עד בינוני, כך הוצג בכנס ASTRO 2024

מחקר חדש מראה כי שתי שיטות הקרינה – קרינה בעצימות מודולרית (IMRT) וטיפול בקרן פרוטונים – יעילות ובטוחות עבור חולי סרטן ערמונית בסיכון נמוך עד בינוני. תוצאות הניסוי הקליני מפאזה 3, PARTIQoL, הוצגו בכנס ASTRO 2024.

ד”ר ג’ייסון אפסטתיו מבית החולים הכללי של מסצ’וסטס דיווח כי בשתי השיטות, שיעורי השליטה במחלה היו מעל 90%, ללא הבדל משמעותי בתפקוד המעי או בדירוגי איכות חיים אחרים לאחר שנתיים.

במחקר השתתפו 450 מטופלים שחולקו אקראית לקבלת IMRT או טיפול בקרן פרוטונים. התוצא הראשי היה תפקוד המעי לאחר 24 חודשים, שנמדד באמצעות שאלון EPIC. תוצאות משניות כללו תפקוד השתן והזקפה, תפקוד מיני, רעילות ויעילות הטיפול.

התוצאות הראו כי לא היה הבדל בין שתי השיטות בשינוי הממוצע בציון תפקוד המעי לאחר 24 חודשים, עם ירידה קטנה ולא משמעותית קלינית מהבסיס בשתי קבוצות הטיפול. לא נצפו הבדלים גם בתחומים אחרים כמו אי-שליטה בשתן, גירוי בדרכי השתן או תפקוד מיני.

שיעור ההישרדות ללא התקדמות המחלה היה 99% לאחר 24 חודשים ו-93.7% לאחר 60 חודשים עם IMRT, לעומת 98.1% לאחר 24 חודשים ו-93.4% לאחר 60 חודשים עם טיפול בקרן פרוטונים.

ד”ר אפסטתיו ציין כי המחקר הוגבל לחולי סרטן ערמונית בסיכון נמוך ובינוני, והמעקב ארוך הטווח נמשך. ד”ר ג’סיקה קארן וונג מהמרכז לסרטן פוקס צ’ייס הדגישה כי התוצאות מדגימות “תוצאות שוות, עם שיעורי שליטה מצוינים בסרטן ורעילות נמוכה ביותר בשני הטיפולים”.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה