Prematurity

איגוד ה-USPSTF ממליץ על מעקב לחץ דם בנשים הרות לזיהוי מקרים של רעלת היריון (JAMA)

איגוד ה-USPSTF (US Preventive Services Task Force) פרסם המלצות סופיות בנושא בדיקות סקר לרעלת היריון עם מדידות לחץ דם לאורך ההיריון בכלל הנשים ההרות. ההמלצה בדרגה B, שמשמעותה כי ישנן עדויות באיכות מתונה לתועלת משמעותית לגישה זו. ההמלצה תקפה לנשים הרות ללא אבחנה פעילה של רעלת היריון או תסמינים או סימנים של רעלת היריון או יתר לחץ דם.

ה-USPSTF פרסם טיוטת המלצות וסקירת עדויות במהלך ספטמבר 2016, המהווה עדכון להמלצות משנת 1996. הטיוטה הייתה זמינה להערות הציבור עד אוקטובר 2016.

ברקע להמלצות מסבירים המומחים כי רעלת היריון מלווה ביתר לחץ דם בנשים הרות לאחר 20 שבועות היריון. מדובר בגורם השני בשכיחותו לתמותה אימהית בעולם וגורם מג’ורי ללידה מוקדמת ומשקל לידה נמוך בארצות הברית.

הסיבוכים של רעלת היריון עיצבו בחלקם את הטיפול בנשים במהלך ההיריון בארצות הברית. מועדו תדירות ביקורי המעקב נבחרו על-מנת לשפר את אבחנת ההפרעה ע”י מדידות לחץ דם בביקורים שגרתיים. עם זאת, זיהוי נשים בסיכון גבוה לרעלת היריון אינו דבר פשוט והמומחים קבעו כי אין עדויות מספקות באשר לתועלת של כלים לחיזוי סיכון התומכים בבדיקות סקר שונות.

לכלים אלו חשיבות קלינית, מאחר ואספירין ושמירה על עליה הולמת במשקל הגוף הינם כלים יעילים למניעה ראשונית. בדיקות סקר לרעלת היריון עשויות להביא לשיפור תוצאות אם וילוד הודות לאבחנה מוקדמת והתערבויות במועד לפי הצורך (טיפול בקורטיקוסטרואידים לפני הלידה להפחתת תחלואה ותמותת יילודים; מגנזיום סולפאט למניעת פרכוסים והגנה על העובר; טיפול ביתר לחץ דם חמור; יילוד).

עם זאת, למרות התקדמות בהבנת רעלת היריון, זיהוי נשים בסיכון עדיין מהווה נושא סבוך במיילדות. אין בדיקת סקר מדויקת או מודל לחיזוי רעלת היריון.

                                              

בשלב זה, מומחי ה-USPSTF ממליצים על בדיקות סקר לרעלת היריון בנשים הרות באמצעות מדידת לחץ דם לאורך ההיריון, לאור עדויות באיכות מתונה התומכות בתועלת בדיקות סקר לסיבוך זה בנשים הרות.

JAMA. Published online April 25, 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה