Prematurity

האם ישנם הבדלים בין תכשירי סורפקטנט שונים בפגים? (J Pediatr)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי ייתכנו הבדלים מעטים בתוצאות טיפול בשלושה תכשירי סורפקטנט שונים, הנפוצים בשימוש לטיפול במחלות נשימתיות בפגים. החוקרים מדווחים כי ל-Beractant, Calfactant ו-Porcatat Alfa היו שיעורי הצלחה דומים בהפחתת תסמונת Air Leak Syndrome, BPD (Bronchopulmonary Dysplasia) ותמותה.

מהמחקר עולה כי הבחירה בסורפקטנט צריכה להתבסס על גורמים שאינם נוגעים לתועלת הטיפול, דוגמת עלות והיכרות עם התכשיר.

החוקרים התבססו על רשומות רפואיות אודות למעלה מ-51,000 פגים במאגר נתונים ארצי, להשוואת תכשירי סורפקטנט שונים. הם בחנו תסמונות Air Leak Syndrome, תמותה ותוצא משולב של תמותה ו-BPD.

החוקרים לא זיהו הבדלים משמעותיים בתועלת בין שלושת התכשירים לאחר תקנון לגיל ההיריון, חשיפה לסטרואידים לפני הלידה, תינוקות שהיו קטנים לגיל ההיריון, שנת השחרור והבדלים בין מרכזי הטיפול.

הממצאים עומדים בניגוד לאלו ממחקרים קטנים אחרים, שהדגימו הבדלים בין תכשירי סורפקטנט. עם זאת, הבדלים לא-מוסברים בין מרכזי הטיפול עשויים להסביר את השונות הנ”ל. במקרה של סורפקטנט, נראה כי לגורמים ספציפיים לאתר השפעה גדולה יותר על התחלואה והתמותה של פגים, מאשר לתכשיר עצמו.

מהמחקר עולה עוד שיעור גבוה של טיפול בסורפקטנט מחוץ להתוויות המאושרות. התרופה מאושרת לפגים שנולדו לאחר פחות מ-30 שבועות היריון ושוקלים פחות מ-1,250 גרם. כמחצית מהתינוקות במחקר הנוכחי נולדו לאחר היריון ממושך יותר (31-36 שבועות).

החוקרים הופתעו לגלות כי למעלה ממחצית מהתינוקות שטופלו בסורפקטנט בארצות הברית למעשה לא ענו על ההתוויות למתן הטיפול, כאשר התרופה פותחה תחילה לטיפול ב-RDS (Respiratory Distress Syndrome) בפגים שנולדו בשלב מוקדם מאוד.

J Pediatr 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה