Prematurity

צריכת קפאין במהלך ההיריון ואורך העובר (מתוך Am J Clin Nutr)

מאת ד”ר  עמית עקירוב

מתוצאות מחקר חדש שפורסם ב-American Journal of Clinical Nutrition עולה כי צריכת 6 יחידות קפאין או יותר ביום במהלך ההיריון, מלווה בהפרעה בגדילה לאורך של העובר.

החוקרים מסבירים כי עד כה לא-ברורה ההשפעה של צריכת קפאין במהלך ההיריון על גדילת והתפתחות העובר. במחקר הנוכחי הם ביקשו להעריך את הקשר בין צריכת קפאין במהלך ההיריון (כאשר המקור הוא קפה או תה) ובין מדדי גדילת העובר במהלך כל טרימסטר של ההיריון ועם הסיכון לסיבוכים של הלידה. 7346 נשים הרות בהולנד לקחו חלק במחקר בין השנים 2001-2005.

שאלונים שימשו להערכת צריכת קפה ותה במהלך הטרימסטר הראשון, השני והשלישי. בדיקות אולטרה-סאונד חוזרות סייעו בהערכת מדדי הגדילה, ותוצאות הלידה נקבעו עפ”י רשומות בית החולים.

החוקרים לא מצאו קשר עקבי בין צריכת קפאין ובין היקף ראש העובר או במשקל העובר המשוער בכל טרימסטר של ההיריון. מנגד, זוהה קשר בין צריכת קפאין גבוהה ובין אורך CRL (Crown-Rump Length) קצר יותר בטרימסטר הראשון, אורך הפמור בטרימסטר השני והשלישי והאורך בלידה (p<0.05). הסיכון ללידת תינוק קטן לגיל ההיריון היה גבוה יותר בקרב אימהות שצרכו לפחות שש יחידות קפאין ביום.

מהתוצאות עולה כי צריכת קפאין במהלך ההיריון, בכמות של 6 יחידות ומעלה ביום, מלווה בהפרעה בגדילה לאורך של העובר. ייתכן כי חשיפה לקפאין משפיעה לרעה על גדילת השלד של העובר. החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

מגבלות המחקר כוללות מבנה מחקר תצפיתי, עם אפשרות לערפלנים נוספים; מחסור בנתונים אודות צריכת קפה ותה.

לאור הממצאים החוקרים כותבים כי יש להמליץ לנשים הרות להימנע מצריכת 6 יחידות קפאין ביום (0.540 מ”ג) או יותר, במהלך ההיריון.

Am J Clin Nutr. Published online April 28, 2010

לידיעה במדסקייפ



רוצים להביע את דעתכם? בואו להשתתף בדיון בפורום e-med.healthclub

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה