Pregnancy

תחלואה אימהית חמורה עלולה להשפיע לרעה על הבריאות הנפשית (JAMA Netw Open)

דיכאון

בנשים עם תחלואה אימהית חמורה סיכון מוגבר לפניה למחלקה לרפואה דחופה או אשפוז על-רקע הפרעת מצב נפשי לאורך עד 13 שנים לאחר הלידה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open.

במחקר העוקבה הרטרוספקטיבי השוו החוקרים את הביקורים בחדרי מיון ואשפוזים בשל מצב נפשי בנשים לאחר-לידה  עם וללא תחלואה אימהית חמורה לאורך 13 שנים לאחר הלידה, בין אפריל 2008 עד מרץ 2021.

החוקרים אספו נתונים אודות 1,579,392 נשים בגילאי 18-55 שנים עם לידת חי או מת ראשונה בעקבות הריון שארך 20-43 שבעות, כאשר מבין אלו 35,825 (2.3%) נחשפו לתחלואה אימהית חמורה.

התוצא העיקרי היה משלב של ביקור בחדר מיון או אשפוז עקב מצב נפשי לאחר לפחות 43 ימים מהאשפוז ללידה.

בנשים עם תחלואה אימהית חמורה תועד סיכון גבוה פי 1.3 לביקור בחדר מיון או אשפוז עקב הפרעה במצב הנפשי. שיעור הביקורים בחדרי מיון לכל 10,000 שנות-אדם עמדו על 59.2 בשל הפרעת מצב רוח וחרדה, 17.1 בשל שימוש לרעה בחומרים והפרעות נלוות, 4.8 בשל אובדנות או פגיעה עצמית ו-4.1 בשל הפרעות מהספקטרום של סכיזופרניה או הפרעות פסיכוטיות אחרות.

לאחר תחלואה אימהית חמורה תועד סיכון מוגבר לכלל תוצאי מצב נפשי למעט הפרעות מהספקטרום של סכיזופרניה או הפרעות פסיכוטיות אחרות, כאשר הסיכון הגבוה ביותר תועד עם אובדנות או פגיעה עצמית (יחס סיכון מתוקן של 1.54).

הכרת הסיכונים בטווח הקצר והארוך של הפרעה נפשית חמורה לאחר תחלואה אימהית חמורה עשויה לסייע בשיפור המשאבים לתמיכה בנשים לאחר לידה.

JAMA Netw Open, Apr 23, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה