Physical Activity

האם פעילות אירובית עשויה להביא לשיפור התפקוד בחולים עם ליקוי קוגניטיבי קל? (מתוך כנס ה-CTAD)

הליכה פעילות גופנית

שישה חודשי פעילות אירובית הובילו לעליה בזרימת הדם במוח והפחתת רמות חלבוני טאו בנוזל השדרה במבוגרים עם ליקוי קוגניטיבי קל וקדם-סוכרת. הממצאים מספקים תמיכה נוספת להשפעה החיובית של תרגילים אירוביים כטיפול העשוי לשנות את מהלך המחלה במבוגרים בשלבים מוקדמים של מחלת אלצהיימר.

במסגרת המחקר הנוכחי בחנו החוקרים את ההשפעה של אימונים אירוביים על רמות חלבוני טאו ועמילואיד-ביתא בנוזל השדרה ב-65 מבוגרים, בגילאי 55-89 שנים עם ליקוי קוגניטיבי קל וקדם-סוכרת.

המשתתפים חולקו באקראי לתכנית אימונים מובנת, תחת השגחת מדריך, שכללה פעילות אירובית בעצימות בינונית עד גבוהה או מתיחות למשך 45-60 דקות, ארבע פעמים בשבוע, למשך שישה חודשים. המשתתפים בקבוצת האימון האירובי התאמנה בקצב של 70-80% מרזרבת הדופק, בעוד שקבוצת הביקורת (מתיחות) התאמנה בעצימות נמוכה מ-35% מרזרבת הדופק.

בתחילת המחקר ובתום המחקר אספו החוקרים דגימות נוזל שדרה וכל המשתתפים השלימו מבחן להערכת תפקוד קוגניטיבי וכושר גופני. 40 משתתפים השלימו גם בדיקת MRI של המוח.

שיעורי ההיענות בקבוצת ההתערבות היו גבוהים (92%). לאחר שישה חודשים, בקרב משתתפים בקבוצת ההתערבות תועד שיפור בזמני הליכה וסבילות לסוכר, בהשוואה למקביליהם בקבוצת הביקורת.

שישה חודשי אימונים אירוביים הובילו לירידה בריכוז חלבוני טאו ועמילואיד בנוזל השדרה, בפרט במבוגרים מעל גיל 70 שנים. פעילות אירובית לוותה גם בעליה בזרימת הדם חלק הימני של האונה הטמפוראלית ובהשפעה חיובית על מדד משולב להערכת התפקוד הניהולי.

מתוך כנס ה-Clinical Trials Conference on Alzheimer’s Disease

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה