Physical Activity

ההשפעה של פעילות גופנית על חשיפה למעשי בריונות בקרב בני נוער (J Am Acad Child Adolesc Psychiatry)

מנתונים חדשים, שפורסמו במהלך חודש יולי בכתב העת Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, עולה כי פעילות גופנית עשויה לשמש כנוגדן למניעת עצבות ומחשבות אובדניות בבני נוער החשופים למעשי בריונות.

בסקר שכלל למעלה מ-13,000 צעירים ברחבי ארצות, בקרב בני נוער שדיווחו כי התאמנו 4-5 ימים בשבוע שכיחות עצבות הייתה נמוכה יותר, כמו גם שכיחות מחשבות אובדניות או נסיונות אובדניים, בהשוואה לאלו שהתאמנו עד פעם בשבוע. ההשפעה המגנה הנ”ל תוארה גם בבני נוער שדיווחו כי נחשפו למעשי בריונות.

החוקרים התבססו על סקר National Youth Behavior Survey והשלימו ניתוח סטטיסטי, שכלל תקנון לגיל, מין ומוצא, להערכת הקשר בין פעילות גופנית, מחשבות אובדניות ונסיונות אובדניים.

מהנתונים עולה כי 30% מהמשיבים דיווחו על עצבות במשך שבועיים ומעלה, 22.2% דיווחו על מחשבות אובדניות ו-8.2% דיווחו על נסיון אובדני במהלך השנה האחרונה.  בקרב תלמידים שנחשפו למעשי בריונות תועדה שכיחות גבוהה כפליים של תחושת עצבות ושכיחות גבוהה פי שלוש של מחשבות ונסיונות אובדניים. בקרב תלמידים שדיווחו כי התאמנו 4-5 ימים בשבוע תועדה שכיחות נמוכה יותר של עצבות, מחשבות אובדניות או נסיונות אובדניים, בהשוואה לאלו שהתאמנו עד יום בשבוע. לאחר סיווג לפי חשיפה למעשי בריונות, החוקרים זיהו קשרים דומים, אם כי מעט פחות משמעותיים.

בסיכומו של דבר, פעילות גופנית בתדירות של לפחות ארבעה ימים בשבוע לוותה בירידה של כ-23% בשכיחות מחשבות אובדניות ונסיונות אובדניים בתלמידים שנחשפו למעשי בריונות.

J Am Acad Child Adolesc Psychiatry. Published July 17,2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה