Physical Activity

האם אימונים מבוססי מים עדיפים לשיפור תנועה פונקציונאלית? (מתוך הכנס השנתי ה-62 מטעם ה-ACSM)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי ה-62 מטעם ה-American College of Sports Medicine (ACSM) עולה כי במטופלים מבוגרים, אימונים מבוססי-מים מביאים לשיפור חלק מהתנועה הפונקציונאלית טוב יותר מתרגילי יבשה.

מדגם המחקר כלל 350 משתתפים שחולקו לאחת מחמש קבוצות אימונים הליכה, תרגילים מבוססי-מים, תרגילי תנגודת, פילאטיס או אימון פונקציונאלי או לקבוצת ביקורת, שלא השתתפו כלל באימונים.

הליכה בוצעה בהתאם להנחיות ה-ACSM, תרגילים מבוססי מים הותאמו להמלצות ה-Aquatic Exercise Association ואימון פונקנציונאלי כלל תכנית ייעודית שתוכננה ע”י החוקרים. הנשים בקבוצות האימון היו מעט צעירות יותר בהשוואה לנשים בקבוצת הביקורת, אך ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית (64 לעומת 71 שנים).

החוקרים העריכו את היכולת התפקודית, גמישות ושיווי משקל של כל אישה באמצעות מגוון בדיקות. בנוסף, הנשים דירגו את איכות החיים שלהן על-בסיס סולם ארגון הבריאות העולמי.

בתום תקופת המחקר, לא תועדו הבדלים בהרכב הגוף בין הקבוצות, ככל הנראה מאחר והנשים צרכו כמות קלוריות מספקת בכדי לפצות על הקלוריות ששרפו במהלך האימונים. החוקרים מסבירים כי צריכת המזון לא הייתה מבוקרת ויש לכך חשיבות רבה על המדדים שנבחנו.

היכולת הפונקציונאלית ומדדי איכות החיים השתפרו בכל קבוצות האימונים, בהשוואה לקבוצת הביקורת. השיפור בתלתל זרוע ועמידה מכיסא היה גדול יותר משמעותית בקבוצת אימוני תנגודת בהשוואה לקבוצות אימונים אחרות. המדדים בשתי הבדיקות היו כמעט כפולים בהשוואה לקבוצת הביקורת.

השיפור בהליכה מתוזמנת וזמן קימה והליכה ושיווי משקל היה גדול יותר משמעותית בקבוצת אימונים מבוססי-מים, בהשוואה לקבוצות האימונים האחרות. נשים אלו הצליחו לשמור על שיווי משקל למשך שלושים שניות מלאות, שיעור גבוה כפליים בהשוואה לנשים בקבוצת הביקורת, והן השלימו הליכה מתוזמנת בשמונה דקות וקימה והליכה ב-11 שניות, מחצית מהזמן בקבוצת הביקורת.

בנשים בקבוצת אימונים מבוססי-מים, הגמישות השתפרה יותר בהשוואה לכל קבוצת אימונים אחרת, למעט קבוצת פילאטיס. לא תועדו הבדלים משמעותיים בין קבוצות האימונים בזמן קימה מהרצפה או איכות חיים.

ממצאים אלו תומכים בהרחבת השימוש באימונים מבוססי-מים והחוקרים טוענים כי ימליצו על אימונים אלו, כמו גם על אימוני תנגודת, לנשים מבוגרות.

מתוך הכנס השנתי ה-62 מטעם ה-ACSM

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה