Physical Activity

מתיחות אינן מונעות פציעות של הגידים (J Sci Med Sport)

פציעות של הגידים הן נפוצות בתחרויות ספורט ורבים מנסים למצוא דרכים למנוע פגיעות אלו. עם זאת, מסקירה חדשה עולה כי מתיחות אינן מסייעות במניעת פציעות גידים ואף עשויות להביא לעליה בסיכון לפציעות בחלק מהמקרים. מצד שני, מדרסים בולמי זעזועים וטיפול הורמונאלי חליפי לנשים לאחר מנופאוזה מספקים הגנה מסוימת בחלק מהמקרים.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים עשרה מאמרים להערכת שיטות למניעת פגיעות גידים. מבין אלו, שלושה הדגימו תועלת להתערבויות ספציפיות במניעת פציעות של גיד אכילס.

מחקר אחד קשר בין תכנית ספציפית שכללה אימון שיווי משקל ובין שכיחות פציעות נמוכה יותר. מחקר אחר מצא כי סוליות בולמי זעזועים סייעו גם כן, בעוד שמחקר שלישי מצא כי טיפול הורמונאלי חליפי הפחית את הסיכון לשינויים מבניים בגיד אכילס בנשים.

אין עדויות לפיהן מתיחות הועילו באופן כלשהו, אך יש שמצאו כי מתיחות עשויות להביא לעליה בסיכון לפציעות באנשים שכבר סובלים מבעיות ברכיים או בעיות בגיד הפטלה. כך היה גם עם אימונים אקסצנטריים, שיטה לכיווץ שרירים.

החוקרים כותבים כי עבור ספורטאים בפרט, ההשלכות של פציעות אלו עשויות להיות הרסניות לקריירה, כמו גם לאיכות החיים, ומכאן החשיבות של נסיונות למניעת פציעות אלו.

J Sci Med Sport 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה