Physical Activity

פעילות גופנית מפחיתה את הסיכון לסרטן שד גם בגיל מבוגר (Cancer Epidemiol Biomarkers Prev)

חוקרים מצרפת מדווחים כי מתוצאות מחקר חדש עולה כי לעולם לא מאוחר מדי להתחיל בפעילות גופנית להפחתת הסיכון לסרטן שד. מהנתונים עולה כי בנשים שהקפידו על פעילות גופנית מתונה, המקבילה לכארבע שעות הליכה בשבוע, נרשמה ירידה של כ-10% בסיכון לסרטן שד פולשני.

החוקרים מציינים כי הירידה בסיכון תוארה רק בנשים לאחר-מנופאוזה שהקפידו על פעילות גופנית ברמה זו במהלך ארבע השנים האחרונות. לא תועדה ירידה בסיכון בנשים שביצעו פעילות גופנית זו 5-9 שנים קודם לכן, אך לא הקפידו על כך, מכאן עולה כי החשיבות היא לפעילות גופנית רציפה בתקופה האחרונה.

מדגם המחקר כלל כ-59,000 נשים לאחר-מנופאוזה, רובן מורות בבתי ספר, עם ביטוח רפואי, שהיו במעקב בין השנים 1993-2005, עם שאלונים דו-שנתיים להערכת המצב הרפואי ואורח החיים. משך הזמן לאחר מנופאוזה עמד בממוצע על 8.5 שנים. בשאלונים הדו-שנתיים דיווחו המשתתפות על סוגי הפעילות, שכללו הליכה או רכיבה/ספורט. במהלך תקופת המחקר תועדו 2,155 מקרים של סרטן שד פולשני.

מהנתונים עולה כי פעילות גופנית מתונה, מקבילה לארבע שעות הליכה בשבוע, לכל הפחות, לוותה בירידה של 10% בסיכון לסרטן שד פולשני, בהשוואה לסיכון שתועד בנשים שהיו פחות פעילות (יחס סיכון של 0.90). היקף הירידה בסיכון לא הושפע ממדד מסת הגוף, השינוי במשקל או היקף המותניים של הנשים.

החוקרים לא זיהו קשר מנה-תגובה בין פעילות גופנית והירידה בסיכון לסרטן שד. עם זאת, הם מודעים לכך ששאלונים מוגבלים ביכולתם להעריך את היקף הפעילות הגופנית של נשים בשעות הפנאי.

לסיכום, מהנתונים עולה כי חלה ירידה בסיכון לסרטן שד פולשני גם עם פעילות גופנית מתונה. הופעת ההשפעה החיובית של פעילות גופנית היא יחסית מהיר (בתוך ארבע שנים מהתחלת פעילות) והירידה בסיכון עשויה להיעלם מספר שנים לאחר הפסקת הפעילות הגופנית.

Cancer Epidemiol Biomarkers Prev. Published online August 11, 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה