Physical Activity

התועלת של אימונים גופניים במניעת פציעות ספורט (Br J Sports Med)

הליכה פעילות גופנית

במאמר שפורסם בכתב העת British Journal of Sports Medicine מדווחים חוקרים כי אימוני כוח הפחיתו משמעותית את הסיכון לפציעות ספורט ואת הסיכון לפציעות עקב שימוש-יתר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי פעילות גופנית חשובה במניעה וטיפול במחלות נפוצות רבות, אך פציעות ספורט מהוות בעיה חמורה. במסגרת המחקר הנוכחי הם ביקשו לקבוע אם אימונים גופניים עשויים להפחית את הסיכון לפציעות ספורט ובחנו את הההשפעה של אימוני כוח, מתיחות, תרגילי פרופיוספציה ושילוב של אלו.

חיפוש במאגרי PubMed, EMBASE, Web of Science ו-SPORTDiscus העלה 2,462 תוצאות. שני סוקרים בלתי-תלויים בחרו את המחקרים האקראיים ומבוקרים הרלבנטיים ובחנו את איכות המחקרים.

הסקירה כללה בסופו של דבר 25 מחקרים, עם סך כולל של כ-26,000 משתתפים עם 3,464 פציעות. ההשפעה הכוללת על מניעת פציעות הייתה הטרוגנית. מניתוח הנתונים לפי חשיפה לא תוארה השפעה מועילה למתיחות (יחס סיכון של 0.963), בעוד שמחקרים עם חשיפות מרובות (יחס סיכון של 0.655), אימוני פרופיוספציה (יחס סיכון של 0.550) ואימוני כוח (יחס סיכון של 0.315) הדגימו נטיה להשפעה גדלה. החוקרים כותבים כי ניתן להפחית הן את הסיכון לפציעות חדות (יחס סיכון של 0.647) והן את הסיכון לפציעות עקב שימוש-יתר (יחס סיכון של 0.527) עם תכניות אימון גופני.

החוקרים מסכמים וכותבים כי למרות מחקרים ספורים בנושא, ישנן עדויות עקביות לפיהן כל האימונים הגופניים, למעט מתיחות, עשויים למנוע פציעות.

Br J Sports Med. 2014;48(11):871-877

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה