Physical Activity

פעילות גופנית אירובית מפחיתה את הסיכון לתמותה ומחלות לב וכלי דם גם בקשישים (Circulation: :Heart Failure)

מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Society of Hypertension עולה כי בקשישים ששמרו על כושר אירובי ברמה גבוהה חלה ירידה בשיעורי התמותה, תועלת שתועדה גם בקשישים בגיל 93 שנים. המסר של החוקרים הוא כי אין מגבלת גיל לפעילות גופנית וכי יש לנסות ולשמור על כושר גופני בדרגה מסוימת גם בגיל מבוגר, אעפ”י שרבים סבורים כי אין לכך כל חשיבות.

מאחר ושכיחות יתר לחץ דם עולה עם הגיל, החוקרים ביקשו לבחון את התועלת של פעילות גופנית בכ-2,000 גברים בגילאי 70 ומעלה עם יתר לחץ דם. כל המשתתפים עברו מבחן מאמץ, עם תיעוד שיא עומס העבודה ביחידות MET (Metabolic Equivalent). מבין המשתתפים, 685 סווגו ככאלו עם כושר אירובי נמוך (MET של 4.5 ומטה), 788 אובחנו עם כושר אירובי בינוני (4.6-6.5) ו-606 בכושר גבוה (מעל 6.5).

לכל עליה של 1 MET ביכולת הגופנית, הסיכון לתמותה מכל-סיבה ירדה ב-8% (יחס סיכון של 0.92, p<0.001). בסה”כ, שיעורי התמותה היו נמוכים ב-15% בקרב אלו עם כושר גופני בינוני (יחס סיכון של 0.85, p=0.024) ונמוך יותר ב-37% באלו עם כושר גופני טוב יותר (יחס סיכון של 0.63, p<0.001) בהשוואה לאלו עם כושר גופני ירוד. משך המעקב הממוצע היה תשע שנים.

החוקרים מסבירים כי רק עתה מתחילים להבין כיצד המטבוליזם של הגוף מפסיק לפעול כאשר אינו פעיל עוד. מאחר ועבודת מחשב ועבודת לא-מנואלית מהווה את עיקר העבודה של חלק גדול מאוכלוסיית ארצות הברית, אנשים רבים מבלים שעות רבות בישיבה. כפי שתועד בניתוח נתוני WHI, לישיבה ממושכת השפעות קרדיו-מטבוליות שליליות, עם סיכון להתפתחות סוכרת ומחלות לב וכלי דם.

המסר העיקרי הוא כי תמיד יש לשמור על פעילות גופנית, כאשר המחקר הנוכחי התמקד בחולים בגילאי 70-93 שנים. אין צורך במאמץ רב ואין חובה לרוץ מרתון, הליכה מהירה היא כל שנדרש.

Circulation: :Heart Failure 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה