Physical Activity

התועלת של עבודות בית ופעילות גופנית על תסמיני מנופאוזה (Menopause)

פעילות גופנית, כולל מטלות לניהול משק הבית, מלווה בדיווחים על שנת לילה טובה יותר בקרב נשים לאחר מנופאוזה עם תסמינים וזו-מוטוריים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Menopause.

החוקרים מבית הספר לרפואה באוניברסיטת פיטסבורג בחנו את דפוסי השינה של 52 נשים בגילאי 54-63 שנים. איכות השינה נקבעה על-סמך הערכות עצמיות וניטור אקטגרפי במהלך ארבעה לילות. המשתתפות במחקר סבלו כולן מתסמינים וזו-מוטוריים של מנופאוזה, דוגמת גלי חום והזעות לילה, ולא נטלו טיפול הורמונאלי או מעכבי קליטה חוזרת של סרטונין.

המשתתפות במחקר ענדו מדד Actiwatch וכן ניטרו את התסמינים הוזו-מוטוריים שלהם והשלימו יומן שינה למשך פרקי זמן של 48 שעות.

החוקרים מצאו קשר בין זמן רב יותר שהוקדש לפעילות גופנית בשעות הפנאי ובין דיווחים-עצמיים על איכות שינה טובה, עם יחס סיכויים של 8.08. פעילות גופנית תדירה יותר במשק הבית לוותה בדיווחים עצמיים טובים יותר אודות השינה, כולל שכיחות נמוכה יותר של השכמות במהלך הלילה (p=0.01). החוקרים לא זיהו קשר בין אף אחת מצורות הפעילות הגופנית ובין השינה שנמדדה לפי אקטיגרפיה.

החוקרים מדווחים כי פעילות במשקל הבית לא לוותה עם מאפייני שינה טובים יותר, בעיקר בנשים לבנות ולא-שמנות. פעילות גופנית בשעות הפנאי במחקר הייתה מעטה, והחוקרים מדווחים כי עובדה זו הגבילה את יכולתם להעריך את הקשר בין פעילות גופנית ובין הפעילות.

להערכת רמת הפעילות, הנשים נשאלו אודות תדירות, משך ועצימות שתי הפעילויות הגופניות הנפוצות ביותר שלהן בשעות הפנאי, והתבקשו לציין כמה זמן בילו בטיפול, הכנה וניקוי לאחר הארוחות וביצעו משימות בעצימות קלה, מתונה או מאומצת במשק הבית.

למרות שהחוקרים משערים כי פעילות גופנית עשויה לסייע לשינה, עוד אפשרות הינה כי שינה טובה יותר מגדילה את הסיכויים שהנשים יהיו פעילות גופנית.

Menopause. Published online March 25, 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה