pharmacology

האם יש הבדל בסיכון לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים בין תכשירים ביולוגיים שונים לטיפול בפסוריאזיס ודלקת מפרקים פסוריאטית? (מתוך הכנס השנתי מטעם ה- Group for Research and Assessment of Psoriasis and Psoriatic Arthritis)

שיעור הסיבוכים הקרדיווסקולאריים המג’וריים אינו שונה משמעותית בין תכשירים ביולוגיים שונים המשמשים לטיפול בחולים עם פסוריאזיס או דלקת מפרקים פסוריאטית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Group for Research and Assessment of Psoriasis and Psoriatic Arthritis.

החוקרים התבססו על נתונים ממגר הרשומות הרפואיות TriNetX שכלל 32,758 חולים שטופלו במעכבי TNF (62.9%), מעכבי IL-17 (15.4%), מעכבי IL-23 (10.7%) ומעכבי IL-12/IL-23 (10.7%).  הם השלימו ניתוח סטטיסטי לחישוב הסיכון תלוי-זמן לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים, כאשר נערכה השוואה אל מול תוצאות הטיפול במעכבי TNF. עוד הושלם תת-ניתוח להשוואת הסיכון לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים בחולים עם וללא היסטוריה קודמת של מחלת לב וכלי דם.

מהנתונים עולה כי בהשוואה לטיפול במעכבי TNF, לא תועדו הבדלים בשיעורי היארעות סיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים בקרב מטופלים במעכבי IL-17, מעכבי IL-23, או מעכבי IL-12/IL-23.

עוד עולה מהממצאים כי אין הבדלים משמעותיים בין משפחות הטיפולים הביולוגיים בשיעורי היארעות אי-ספיקת לב, אוטם לבבי או אירוע מוחי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי למרות חשש מפני סיכון מוגבר לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים עם טיפול במעכבי TNF, מהנתונים עולה כי אין עליה משמעותית בסיכון לסיבוך זה בחולים עם פסוריאזיס או דלקת מפרקים פסוריאטית תחת טיפול במעכבי TNF או בתרופות ביולוגיות אחרות. לאור ממצאי המחקר, הם טוענים כי רופאים אינם צריכים להעדיף תכשיר ביולוגי מסוים על-פני אחר.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה- Group for Research and Assessment of Psoriasis and Psoriatic Arthritis

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה