pharmacology

יתרון ל-exemestane ודיכוי שחלתי בקרצינומה לובולרית פולשנית (ESMO)

BREAST CANCER סרטן השד בדיקת שד
נתונים חדשים שהוצגו בכנס החברה האירופית לאונקולוגיה הדגימו כי נשים עם קרצינומה לובולרית פולשנית לפני גיל המעבר מפיקות תועלת רבה יותר מטיפול ב-exemestane עם דיכוי שחלות

נתונים חדשים מניסויי SOFT ו-TEXT שהוצגו בכנס החברה האירופית לאונקולוגיה (ESMO) הדגימו כי נשים עם קרצינומה לובולרית פולשנית לפני גיל המעבר, בהשוואה לנשים עם קרצינומה דוקטלית פולשנית, מפיקות תועלת רבה יותר מטיפול במעכב הארומטאז exemestane יחד עם דיכוי שחלות, לעומת טמוקסיפן יחד עם דיכוי שחלות ולעומת טמוקסיפן בלבד.

המחקר הראה כי למטופלות שקיבלו טיפול ב-exemestane יחד עם דיכוי שחלתי הייתה הישרדות ארוכה יותר ללא מחלה באופן משמעותי בהשוואה לאלה שקיבלו את שתי האפשרויות האחרות, והיתרונות של הטיפול היו גדולים יותר עבור נשים עם קרצינומה לובולרית פולשנית. עם זאת, חשוב לפרש ממצאים אלה בזהירות בהתחשב באוכלוסיית המחקר של SOFT/TEXT, הכוללת נשים לפני גיל המעבר עם סרטן שד בשלב מוקדם הרגיש להורמונים, אמר המחבר הראשי של המחקר.

לדבריו, “בממוצע, דיכוי שחלתי יחד עם exemestane עדיף מטיפול בטמוקסיפן עם דיכוי שחלות, וטוב יותר מטמוקסיפן לבד, אך יתרונות הטיפול האבסולוטיים נמצאים בקורולציה לסיכוני המטופלת באופן אישי”.

טיפול ב-Exemestane בתוספת דיכוי שחלות הראה יתרון הישרדותי משמעותי במשך השרידות ללא מחלה על פני טיפול בטמוקסיפן בנשים עם קרצינומה לובולרית פולשנית מאשר באלה עם קרצינומה דוקטלית פולשנית במעקב חציוני של 12 שנים. יתרון ההישרדות ללא מחלה היה ארוך גם עבור אלה שקיבלו טמוקסיפן בתוספת דיכוי שחלות לעומת טמוקסיפן בלבד, אך הנתונים לא היו חזקים באותה מידה.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה