pharmacology

עליה ברמות אאזנופילים משנית לטיפול ב-Dupilumab מנבאת תגובה טובה לטיפול בחולים עם סינוסיטיס כרונית (Allergy)

במאמר שפורסם בכתב העת Allergy מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים עם סינוסיטיס כרונית מסוג 2, עליה בריכוז אאזנופילים משנית לטיפול ב-Dupilumab (דופיקסנט) מנבאת תגובה קלינית תגובה לטיפול התרופתי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Dupilumab הינו נוגדן חד-שבטי כנגד IL-4Rα, המאושר לטיפול במספר מחלות דלקתיות מסוג 2 דוגמת אסתמה, אטופיק דרמטיטיס וסינוסיטיס כרונית דיפוזית מסוג 2. מחקרים קליניים דיווחו על עליה זמנית ברמות אאזנופילים בדם בזמן טיפול ב- Dupilumab. במחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון את ההשפעה של עליה ברמות אאזנופילים בדם על התוצאות הקליניות ולזהות את הסיבה לעליה בספירת אאזנופילים תחת הטיפול התרופתי.

מדגם המחקר כלל חולים עם אבחנה של סינוסיטיס כרונית מסוג 2, אשר טופלו ב- Dupilumabועברו הערכה טרם התחלת הטיפול התרופתי, לאחר 28, 90 ו-180 ימים מהתחלת הטיפול. הושלמו הערכת מדדי SNOT-22 (או Sino-Nasal-Outcome-Test Score), מדד TNPS (או Total Nasal Polyp Score) ודגימות דם. בדיקות ציטומטרית זרימה שימשו להערכת ביטוי קולטנים על אאזנופילים.

המחקר כלל 68 חולים, כאשר ריכוז אאזנופילים של 0.3G/L ומעלה תועד ב-63.2% מהחולים, כאשר ב-30.9% מהחולים נרשמה עליה של לפחות 0.5G/L תחת טיפול ב-Dupilumab.

בקרב משתתפים עם אאזנופיליה של 0.3G/L ומעלה טרם התחלת הטיפול תועד השינוי הממוצע הטוב ביותר במדד SNOT-2, בהשוואה לחולים ללא אאזנופיליה. עליה בריכוז אאזנופילים במהלך טיפול ב-Dupilumab לא השפיעה על המדדים הקליניים.

מהנתונים עולה כי במהלך הטיפול נרשמה ירידה משמעותית בריכוז מולקולת הידבקות אאזנופילים VCAM-1 בכלל החולים. ביטוי הקולטן לכימוקין CXCR4 ירד משמעותית וריכוז IL-4 עלה משמעותית בחולים עם עליה בריכוז אאזנופילים במהלך הטיפול.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ספירת אאזנופילים מוגברת בחולים עם סינוסיטיס כרונית מסוג 2 מלווה בתגובה קלינית טובה לטיפול ב-Dupilumab. בחולים עם רמות IL-4 גבוהות טרם התחלת הטיפול תועדה עליה זמנית ברמות אאזנופילים במהלך הטיפול ב-Dupilumab. הסברים אפשריים לשינוי ברמות אאזנופילים בדם עשויים לכלול ירידה בביטוי VCAM-1 ו-CD49d או CXCR4.

Allergy, Aug 7, 2023

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה