pharmacology

החלפת טיפול מ-Dupilumab לטובת Upadacitinib עשויה להביא לשיפור אטופיק דרמטיטיס (J Am Acad Dermatol)

בחולים עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה שהחליפו את הטיפול מ-Dupilumab (דופיקסנט) לטובת Upadacitinib (רינבוק) תועד שיפור משמעותי ביעילות ובגרד כבר בתוך ארבעה שבועות טיפול, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of the American Academy of Dermatology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתונים אודות תוצאות הטיפול ב- Upadacitinib והחלפה מ-Dupilumab לטובת Upadacitinib בחולים עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הבטיחות והיעילות בטווח הארוך של טיפול רציף ב- Upadacitinib במינון 30 מ”ג והחלפה לטיפול ב- Upadacitinib לאחר 24 שבועות טיפול ב-Dupiliumab.

מדגם המחקר כלל מבוגרים השלימו את שלב 3b של המחקר להערכת Upadacitinib פומי במינון 30 מ”ג לעומת Dupilumab בזריקה במינון 300 מ”ג (מחקר Heads Up) ונכללו בשלב הארכה בתווית-פתוחה בן52 שבועות. כל החולים קיבלו Upadacitinib במינון 30 מ”ג בשלב תווית-פתוחה של המחקר. כעת מדווחים החוקרים על תוצאות ניתוח ביניים לאחר 16 שבועות במחקר בתווית-פתוחה.

החוקרים מדווחים כי 239 החולים עם טיפול רציף ב- Upadacitinib שמרו על שיעורי תגובה גבוהים בעור ומבחינת תסמיני גרד. ב-245 חולים שהחליפו טיפול ב-Dupilumab לטובת Upadacitinib תועד שיפור יחסי נוסף בשיעורי התגובה הקלינית בתוך ארבעה שבועות מהתחלת Upadacitinib. מרבית החולים שלא השיגו תגובה קלינית מספקת עם Dupilumab השיגו תגובה זו עם Upadacitinib.

פרופיל הבטיחות של Upadacitinib שניתן למשך עד 40 שבועות תאם לפרופיל הבטיחות שתואר במחקרים קודמים בשלב 3 של חולים עם אטופיק דרמטיטיס, ללא סוגיות בטיחות חדשות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול רציף ב- Upadacitinibהדגים תגובה קלינית לאורך 40 שבועות ובחולים תועד שיפור בתוצאות ללא תלות בתגובה קודמת ל-Dupilumab לאחר שעברו לטיפול ב- Upadacitinib. לא תועדו סוגיות בטיחות חדשות.

J Am Acad Dermatol, May 2023

לידיעה ב-Healio

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה