pharmacology

היעילות והבטיחות של Montelukast כטיפול משלים במבוגרים עם אסתמה המתבטאת בשיעול (Clin Respir J)

במאמר שפורסם בכתב העת Clinical Respiratory Journal מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי לטיפול ב- Montelukast(סינגולייר) כטיפול משלים בחולים עם אסתמה המתבטאת רק בשיעול (Cough Variant Asthma) עדיפות על-פני טיפול במשאפי סטרואידים עם ביתא-אגוניסטים ארוכי-טווח.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Montelukast הינו אנטגוניסט סלקטיבי וספציפי מאוד לקולטן ללויקוטריאנים המשמש לטיפול באסתמה. לא ידוע אם הטיפול ב- Montelukast כטיפול משלים עשוי לשמש כטיפול משמעותי ובטוח במבוגרים עם אסתמה המתבטאת רק בשיעול. כעת הם ביקשו להשלים מטה-אנליזה להערכת היעילות והבטיחות של Montelukast כטיפול משלים במבוגרים עם אסתמה המתבטאת רק בשיעול.

החוקרים ערכו חיפוש בספרות הרפואית לזיהוי מחקרים אקראיים ומבוקרים להערכת משלב Montelukast עם משאפי קורטיקוסטרואידים וביתא-אגוניסטים ארוכי-טווח לטיפול במבוגרים עם אסתמה המתבטאת רק בשיעול.

החיפוש הוביל לזיהוי 15 מחקרים אקראיים ומבוקרים אשר נכללו בסופו של דבר במטה-אנליזה.

מהנתונים עולה כי Montelukast כטיפול משלים לווה בעליה בשיעור היעילות של הטיפול (סיכון יחסי של 1.20, P<0.01) ובשיפור במדדי FEV1% (הבדל ממוצע מתוקן של 0.91, p<0.01), PEF% (הבדל ממוצע מתוקן של 0.63, p<0.01), FEV1 (הבדל ממוצע מצוקן של 1.15, p<0.01), PEF (הבדל ממוצע מתוקן של 0.64, p<0.01) ויחס FEV1/FVC% (הבדל ממוצע מתוקן של 0.76, p<0.01), כמו גם להפחתת שיעור ההתלקחויות (סיכון יחסי של 0.28, P<0.01).

עוד מדווחים החוקרים כי שיעורי היארעות תופעות לוואי היה גבוה יותר בקרב מטופלים ב- Montelukast בהשוואה לקבוצת הביקורת, אך ההבדל בין הקבוצות לא היה מובהק סטטיסטית (סיכון יחסי של 1.32, p=0.17).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בעדיפות Montelukast על-פני משאפי סטרואידים עם ביתא-אגוניסטים ארוכי-טווח בטיפול במבוגרים עם אסתמה המתבטאת רק בשיעול, אך קוראים להשלים מחקרים נוספים, בפרט מחקרים פרוספקטיביים ארוכי-טווח באיכות גבוהה ומחקרים אקראיים ומבוקרים.

Clin Respir J, May 22, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה