pharmacology

מהו משך הטיפול האנטיביוטי המומלץ במבוגרים עם דלקת ריאות שנרכשה בקהילה? (BMJ Open)

במאמר שפורסם בכתב העת BMJ Open מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול אנטיביוטי במשך 3-5 ימים מהווה את משך הטיפול האופטימאלי במבוגרים עם דלקת ריאות שנרכשה בקהילה.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לזהות את משך הטיפול האנטיביוטי האופטימאלי כנגד דלקת ריאות שנרכשה בקהילה במבוגרים. הם השלימו סקירה שיטתית שכללה את כל המחקרים האקראיים ומבוקרים להשוות אותו משטר טיפול אנטיביוטי לפרקי זמן שונים בחולים עם דלקת ריאות שנרכשה בקהילה.

החוקרים השלימו חיפוש במאגרי Medline, Embase ו-CENTRAL לזיהוי מחקרים שפורסמו עד 25 באוגוסט, 2021, וכללו חולים אמבולטוריים או חולים מאושפזים. התוצא העיקרי היה שיפור קליני לאחר 15 ימים (טווח 7-45 ימים) ותוצאים משניים כללו את שיעורי התמותה מכל-סיבה, אירועים חריגים חמורים ושיפור קליני לאחר 30 ימים (15-60 ימים).

הסקירה כללה 9 מחקרים עם 2,399 חולים (כגיל ממוצע של 61.2 שנים; 39% נשים).

מהנתונים עולה כי משך טיפול ארוך יותר לווה בסיכוי נמוך יותר לשיפור ומשך טיפול קצר יותר (3-9 ימים) היה ככל הנראה לא-נחות בהשוואה לטיפול אנטיביוטי לאורך עשרה ימים.

השיעור הממוצע המשוקלל של שיפור קליני לאחר 15 ימים בקרב חולים שקיבלו טיפול אנטיביוטי לאורך 10 ימים עמד על 68%. השיפור הקליני האבסולוטי לאחר טיפול אנטיביוטי במשך 3 ימים עמד על 75% (רווח בר-סמך 95% של 68-81%), כאשר טיפול אנטיביוטי במשך 5 ימים לווה בשיפור קליני אבסולוטי של 72% (רווח בר-סמך 95% של 66-78%) וטיפול במשך 7 ימים לווה בשיעור של 69% (רווח בר-סמך 95% של 61-76%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי משך טיפול קצר יותר של 3-5 ימים מלווה במאזן הטוב ביותר בין יעילות ונטל הטיפול בחולים מבוגרים עם דלקת ריאות שנרכשה בקהילה במידה והם יציבים קלינית. עם זאת, מספר המחקרים הקטן שנכלל בסקירה והסיכון הבינוני-עד-גבוה להטיה עשויים לפגוע במהימנות התוצאות ודרושים מחקרים נוספים בנושא.

BMJ Open, March 22, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה