pharmacology

טיפול ב-Ixekizumab אחת לארבעה שבועות דומה לטיפול אחת לשבועיים בחולי פסוריאזיס (Eur J Dermatol)

במאמר שפורסם בכתב העת European Journal of Dermatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי מתן Ixekizumab (טאלץ) אחת לארבעה שבועות הינו טיפול בטוח ויעיל בחולים עם פסוריאזיס רובדית, המלווה בהפחתת עלויות טיפול רפואי בהשוואה למשטר טיפול אחת לשבועיים, לצד תועלת קלינית דומה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין מידע רב אודות משטרי טיפול שונים ב- Ixekizumab בחולים עם פסוריאזיס רובדית. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את היעילות והבטיחות בתנאי עולם-אמיתי של משטרי טיפול שונים של Ixekizumab בחולים עם פסוריאזיס.

במחקר הרטרוספקטיבי השלימו החוקרים השוואה בין חולים שטופלו ב- Ixekizumab אחת לשבועיים או אחת לארבעה שבועות במינון התחלתי של 160 מ”ג ולאחריו 80 מ”ג כל שבוע. הם תיעדו את מדדי PASI (או Psoriasis Area and Severity Index) ו-DLQI (או Dermatology Life Quality Index) בתחילת המחקר, לאחר 4 שבועות ולאחר 12 שבועות. כמו כן, במהלך המחקר תועדו אירועים חריגים על-רקע הטיפול התרופתי.

מדגם המחקר כלל 66 חולים, מהם 30 (45.5%) בזרוע הטיפול אחת לשבועיים ו-36 (54.5%) בזרוע הטיפול אחת לארבעה שבועות. במדגם המחקר כולו,ב-86.3% מהחולים תועדה תגובה לפי PASI 75, ב-60.6% תועדה תגובה לפי PASI 90 ו-31.8% השיגו תגובה של PASI 100 לאחר 12 שבועות.

בתחילת המחקר, מדד PASI הממוצע עמד על 12.4 ומדד DLQI הממוצע עמד על 11.3, כאשר ערכים אלו ירדו במהירות לאחר מתן טיפול ב- Ixekizumab ל-1.6 ו-2.6 בשבוע 12, בהתאמה.

לאחר 4 שבועות ולאחר 12 שבועות, שיעורי התגובה היו גבוהים יותר בקרב חולים שטופלו ב- Ixekizumab אחת לשבועיים, בהשוואה לאלו שטופלו אחת לארבעה שבועות, אך הבדלים אלו לא היו מובהקים סטטיסטית.

אירועים חריגים דווחו ב-25 חולים (37.9%), כאשר תגובות באתר הזריקה וזיהומים היו האירועים החריגים הנפוצים ביותר.

נתוני עולם-אמיתי אלו מעידים כי בחולים עם פסוריאזיס רובדית, מתן Ixekizumab אחת לארבעה שבועות דומה למתן הטיפול אחת לשבועיים, לצד הפחתת הוצאות טיפול תרופתי.

 

Eur J Dermatol, Sep 1, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה