pharmacology

שילוב של MMF עם Pirfenidon הוביל לשיפור מהיר יותר מ-MMF לטיפול בסקלרודרמה (ACR)

מחקר חדש בפאזה 2 מראה כי שילוב של Mycophenolate עם Pirfenidon הוביל לשיפור מהיר יותר מ-Mycophenolate בלבד לטיפול במחלת ריאה אינטרסטיציאלית הקשורה לסקלרודרמה

מחקר חדש בפאזה 2 שהוצג במפגש השנתי של הקולג’ האמריקאי לראומטולוגיה מראה כי שילוב של התרופה האימונומודולטורית Mycophenolate עם antifibrotic Pirfenidon הוביל לשיפור מהיר מ-Mycophenolate mofetil בלבד לטיפול בתסמינים ובסימנים של מחלת ריאה אינטרסטיציאלית הקשורה לסקלרודרמה, אך הטיפול המשולב גרם לעלייה בתופעות לוואי. למחקר קיימות מספר מגבלות, על פי החוקר הראשי שדיווח ל-Medscape, גודלו הקטן, שכלל רק 51 חולים, אך הוא ציין שהמחקר הראה פוטנציאל ליעילות והוא עשוי לשמש כתבנית למחקרים של שילוב של MMF עם Pirfenidon למחלת ריאות אינטרסטיציאלית הקשורה לסקלרודרמה (SSc-ILD).

מטרת המחקר SLS-IIIהייתה לרשום 150 חולי SSc-ILD שלא קיבלו כל טיפול קודם במחלתם. מציאת אותם חולים התבררה כקשה ביותר עקב מגפת הקורונה והיות אחוז גבוה של חולי סקלרודרמה מטופלים ב-MMF. למרות זאת, המחקר הצליח לרשום 27 מטופלים בקבוצת הטיפול המשולב ו-24 בקבוצת MMF פלוס פלצבו והשווה את התוצאות שלהם במשך 18 חודשים. מינון הטיפול במחקר היה 1,500 מ”ג MMF פעמיים ביום ו-801 מ”ג Pirfenidon שלוש פעמים ביום, בטיטרציה למינון הנסבל.

בין התוצאות הבולטות שהושגו במחקר היה השינוי המשמעותי מבחינה קלינית באחוז ה-FVC בקבוצת השילוב לעומת קבוצות הפלצבו: 2.24% לעומת 2.09%. בנוסף, קבוצת השילוב הראתה שיפור משמעותי יותר ב-FVC לאחר שישה חודשים: 2.59% (± 0.98%) לעומת 0.92% (± 1.1%) בקבוצת הפלצבו. קבוצת השילוב הראתה גם שיפורים גדולים יותר במעורבות ריאות שהוערכה עם CT ברזולוציה גבוהה ופיברוזיס ריאות, כמו גם תוצאות שדווחו על ידי מטופלים, כולל שיפור מובהק סטטיסטית של 3.67 נקודות בציון התפקוד הפיזי של PROMIS-29 (4.42 לעומת 0.75). לעומת זאת, למטופלים בטיפול משולב היו שיעורים גבוהים יותר של תופעות לוואי חמורות (SAEs), ושבעה הפסיקו את הטיפול באחת מתרופות המחקר או את שתיהן מוקדם, כולם בזרוע המשולבת.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב-ACR Meeting Abstracts

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה