pharmacology

טיפול ב-Paxlovid מפחית את הסיכון להתפתחות Long COVID (מתוך אתר MedRxiv)

קורונה

הטיפול ב-Paxlovid, תכשיר אנטי-ויראלי שנועד להפחית את הסיכון לתמותה ואשפוז עקב COVID-19, עשוי גם להפחית את הסיכון להתפתחות Long COVID, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שטרם עברו סיקור עמיתים ופורסמו באתר MedRxiv. בקרב חולים שטופלו ב-Paxlovid תועדה ירידה של 26% בסיכון להתפתחות תסמיני Long COVID, דוגמת עייפות וקוצר נשימה.

החוקרים בחנו את הרשומות הרפואיות של 56,340 מטופלים במערכת Veterans Affairs שנמצאו חיוביים ל-COVID בין תחילת מרץ בשנת 2022 ועד סוף יוני בשנת 2022. בכל החולים תועד לפחות גורם סיכון אחד ל-Long COVID, דוגמת גיל מעל 60 שנים, עישון, או ממאירות.

במהלך חמשת הימים הראשונים לזיהום, 9,217 חולים קיבלו Paxlovid. בקרב חולים שטופלו בתכשיר האנטי-ויראלי תועדה כאמור ירידה של 26% בסיכוי להתפתחות תסמיני Long COVID, כולל מחלת לב, פקקת ורידים עמוקים, מחלת כבד, מחלת כליות חדה, כאב שרירים וליקוי נוירו-קוגניטיבי.

הטיפול ב-Paxlovid לווה בירידה של 48% בסיכון לתמותה וירידה של 30% בסיכון לאשפוז לאחר הזיהום האקוטי.

הטיפול האנטי-ויראלי הפחית את הסיכון להתפתחות מחלה חמורה משנית לזיהום בקורונה בשל האקוטי וכעת יש עדויות לפיהן הטיפול מסייע בהפחתת הסיכון ל-Long COVID.

הטיפול ב-Paxlovid אושר בדצמבר האחרון לטיפול במקרים של COVID-19 בדרגה קלה-עד-בינונית במבוגרים ובילדים בגילאי 12 שנים ומעלה במשקל של לפחות 40 ק”ג.

 

מתוך אתר MedRxiv

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה