pharmacology

טיפול חוזר ב-Infliximab מוביל להפוגה בשליש מהחולים עם מחלת קרוהן (Am J Gastroenterol)

מנתונים שפורסמו בכתב העת American Journal of Gastroenterology עולה כי לאחר הפסקה קודמת של טיפול ב-Infliximab (רמיקד), 35% מהחולים עם מחלת קרוהן השיגו הפוגה לאחר 26 שבועות בעקבות חידוש הטיפול התרופתי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות שאפשרויות הטיפול התרופתי בחולי קרוהן גדלו משמעותית בשנים האחרונות, שיעורי התגובה לתרופות החדשות אינו גבוה יותר מזה שהושג עם Infliximab, בעיקר מאחר והתועלת של תרופות ביולוגיות פוחתת עם עליה במספר קווי טיפול קודם.

במסגרת מחקר REGAIN ביקשו החוקרים לבחון באופן פרוספקטיבי את היעילות, בטיחות וסבילות של טיפול חוזר ב- Infliximab לאחר הפסקת הטיפול עקב אי-סבילות או אובדן תגובה.

מחקר העוקבה הפרוספקטיבי נערך ב-16 מרכזים בצרפת בין יוני 2015 ועד יוני 2018. מבין 97 חולים שנכללו במחקר, 69 חולים (61% נשים; גיל חציוני של 34 שנים) נכללו בניתוח הנתונים. חציון מרווח הזמן בין הפסקת טיפול ב- Infliximab ועד גיוס למחקר עמד על 43.4 חודשים, כאשר 48 חולים הפסיקו את הטיפול בשל חוסר תגובה ו-21 הפסיקו את Infliximab בשל אי-סבילות.

הטיפול ב- Infliximab חודש במינון של 5 מ”ג/ק”ג וניתן בעירוי לאורך שעתיים בשבועות 0, 4 ו-8 כטיפול אינדוקציה ולאחר מכן ניתן לאורך שעה אחת כטיפול אחזקה כל שמונה שבועות עד שבוע 26.

תוצא היעילות העיקרי היה היעילות של טיפול חוזר ב- Infliximab לאחר 26 שבועות, אשר נקבע לפי מדד Crohn’s Disease Activity Index קטן מ-150.

לאחר 26 שבועות, 24 חולים (35%) השיגו את התוצא העיקרי ולא תועדו הבדלים משמעותיים בשיעורי הפוגה קלינית בין חולים שהפסיקו קודם לכן את הטיפול התרופתי בשל אובדן תגובה או אי-סבילות (35% לעומת 33%, בהתאמה).

באשר לבטיחות הטיפול, החוקרים מדווחים על 314 אירועים חריגים ב-91 חולים, כאשר 56 אירועים ב-40 חולים הוגדרו כתופעות לוואי חמורות. יתרה מזאת, 124 אירועים חריגים יוחסו לטיפול ב- Infliximab. ב-27 חולים תועדה 32 תגובות אקוטיות לעירוי, אשר הובילו להפסקת הטיפול ב-20 חולים. החוקרים מציינים כי 21 מהתגובות הללו (66%) אירעו במהלך שלב האחזקה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי חידוש טיפול ב- Infliximab הוביל להפוגה ב-35% מהחולים עם מחלת קרוהן.

 

Am J Gastroenterol, 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה