pharmacology

טיפול תת-עורי ב-Rituximab בטוח ויעיל בחולים עם לימפומה (Cancer Medicine)

במאמר שפורסם בכתב העת Cancer Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, המספקות עדויות נוספות התומכות בבטיחות ויעילות טיפול בזריקות תת-עוריות של Rituximab בחולים עם לימפומה מסוג DLBCL (או Diffuse Large B Cell Lymphoma) ובחולים עם לימפומה פוליקולארית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Rituximab מהווה טיפול סטנדרטי כנגד לימפומה שאינה-הודג’קין. מחקרים קליניים הדגימו את היעילות של הטיפול בשילוב עם משטר כימותרפי סטנדרטי בחולים עם לימפומה פוליקולארית ו-DLBCL. כעת הם השלימו מחקר לא-התערבותי להערכת היעילות והבטיחות של טיפול בזריקות תת-עורית של Rituximab.

מדגם המחקר כלל מבוגרים עם DLBCL או לימפומה פוליקולארית, אשר לא קיבלו טיפול קודם. החולים טופלו בזריקות תת-עוריות של Rituximab עם כימותרפיה כקו-טיפול ראשון והיו במעקב בין 07/2014 ועד 07/2019 ב-99 מרכזים ברחבי גרמניה. התוצא העיקרי היה שיעורי הפוגה מלאה.

החוקרים אספו נתונים אודות 583 חולים, כולל 247 חולים עם לימפומה פוליקולארית ו-336 חולים עם DLBCL. שיעורי הפוגה מלאה עמדו על 51.4% בקרב החולים עם לימפומה פוליקולארית ועל 48.6% בקרב החולים עם DLBCL.

באשר לשיעורי הישרדות ללא-התקדמות בקרב חולים עם לימפומה פוליקולארית, הסיכוי לשרוד ללא-אירועים עמד על 94.2% בשנה הראשונה ועל 86.2% בשנה השנייה.

שיעורי התגובה הכוללים עמדו על 85.8% בקרב חולים עם לימפומה פוליקולארית ועל 85.4% בקרב חולי עם DLBCL.

שיעורי שביעות רצון החולים בתום המחקר עם החסכון בזמן הודות למעבר למתן טיפול ב-Rituximab בזריקה לתת-עור לעומת טיפול תוך-ורידי עמדו על 98% בחולים עם לימפומה פוליקולארית ועל 97% בחולים עם DLBCL.

אירועים חריגים בדרגה 3 ומעלה תוארו ב-45.3% מהחולים עם לימפומה פוליקולארית וב-47% מאלו עם DLBCL. אירועים חריגים חמורים בדרגה 3 ומעלה תועדו ב-27.9% מהחולים עם לימפומה פוליקולארית וב-32.4% מהחולים עם DLBCL, כאשר האירועים הנפוצים ביותר כללו לויקופניה, אנמיה, בחילות ועייפות. לא תועדו סוגיות בטיחות חדשות בנוגע לטיפול.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מאשרים את היעילות והבטיחות של זריקות תת-עוריות של Rituximab לטיפול בחולים עם לימפומה פוליקולארית או DLBCL. שביעות הרצון של החולים ושל האחיות ממתן הטיפול בצורת זריקות תת-עוריות הייתה גבוהה.

 

Cancer Medicine, Aug 26, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה