pharmacology

השפעת טיפול קודם ב-dupilumab על תוצאי abrocitinib באטופיק דרמטיטיס (SID 2022)

מחקר חדש על חולים עם אטופיק דרמטיטיס בינוני עד חמור, הראה ש-abrocitinib גרם לתגובות טיפול עקביות וללא תופעות לוואי, בין אם הם טופלו בעבר ב-dupilumab ובין אם לאו

מחקר חדש שהוצג במפגש השנתי של האגודה לדרמטולוגיה חוקרת הראה שחולים עם אטופיק דרמטיטיס בינוני עד חמור, שטופלו ב-abrocitinib הגיבו לטיפול באופן עקבי וללא תופעות לוואי, בין אם הם כבר טופלו בעבר ב-dupilumab ובין אם לאו.

הנחיות הטיפול לאטופיק דרמטיטיס בינוני עד חמור, עמיד לטיפול מקומי או סיסטמי כוללות טיפול בתרופות מדכאות סיסטמיות ו-dupilumab, נוגדן חד שבטי המעכב תגובות הנגרמות על ידי אינטרלוקין-4 ואינטרלוקין-13, אמר אחד החוקרים ל-Medscape. מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר לאחרונה את abrocitinib, מעכב פומי של JAK1 פעם ביום, לטיפול במחלה.

מטרת המחקר הייתה לבדוק האם חולים שטופלו בתרופה ביולוגית יגיבו ל-abrocitinib אחרת מחולים שלא קיבלו טיפול ביולוגי קודם. החוקרים אספו נתונים משני ניסויים מבוקרי פלצבו בפאזה 3 של abrocitinib. הם זיהו 67 חולים שטופלו בעבר ב-dupilumab ו-867 חולים שהיו ביו-נאיביים. הם חזרו על האנליזה תוך שימוש בנתונים ממחקר פאזה 3 אחר של abrocitinib על 86 חולים שטופלו בעבר ב-dupilumab ו-1147 שהיו ביו-נאיבים. בממוצע, החולים היו באמצע שנות ה-30 עד תחילת שנות ה-40 לחייהם, והקבוצה הביו-נאיבית הייתה צעירה יותר בכמה שנים. בניסויים של פאזה 2b ושלב 3 JADE MONO-1 ו-JADE MONO-2, חולים קיבלו abrocitinib פעם ביום 100 או 200 מ”ג או פלצבו למשך 12 שבועות. במחקר פאזה 3 JADE REGIMEN, שנותח בנפרד, נרשמו מטופלים מתאימים לתקופה של 12 שבועות במהלכה הם קיבלו טיפול אינדוקציה של abrocitinib 200 מ”ג פעם ביום. החוקרים השוו תוצאות של שתי הערכות: ה-IGA ו-EASI-75 (אינדקס אזור וחומרת אקזמה, שיפור של 75% או יותר מהבסיס).

בשבוע 12, שיעורי התגובה תלויי המינון של IGA 0/1 היו דומים בקבוצות המאוחדות, ללא קשר אם קיבלו טיפול ביולוגי קודם. עם abrocitinib במינון 200 מ”ג, 43.5% מאלו שקיבלו טיפול קודם ב-dupilumab הגיבו לעומת 41.4% מהחולים הביו-נאיבים; עם 100 מ”ג, 24.1% לעומת 26.7% הגיבו. ב-JADE REGIMEN, שיעורי התגובה המקבילים עם 200 מ”ג היו 53.5% לעומת 66.9%, בהתאמה.

לכתבה ב-Medscape

לאתר ה-SID 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה