pharmacology

החלפת טיפול מטרגלודק עם מעכב DPP-4 לטיפול בזולטופיי משפר וריאביליות גליקמית בחולים עם סוכרת מסוג 2 (J Diabetes Res)

החלפת טיפול מטרגלודק (Insulin Degludec) עם מעכב DPP-4 (Dipeptidyl Peptidase) לטובת טיפול בזולטופיי (IDegLira) מלווה בשיפור וריאביליות גליקמית וריכוז ממוצע של סוכר לאחר-ארוחה, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת Journal of Diabetes Research.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אינקרטינים מפחיתים את הוריאביליות הגליקמית בחולים עם סוכרת מסוג 2, אך לא ידוע אם החלפת טיפול משולב באינסולין בזאלי עם מעכב DPP-4 לטובת טיפול בזולטופיי משפרת וריאביליות גליקמית. החוקרים השלימו מחקר תצפיתי פרוספקטיבי להשוואת ההשפעה של זולטופיי אל מול הטיפול המשולב על הוריאביליות הגליקמית.

מדגם המחקר כלל חולים מאושפזים עם סוכרת מסוג 2, עם איזון גליקמי יציב תחת טיפול בטרגלודק (עד 16 יחידות ביום) ומעכבי DPP-4. מד סוכר רציף שימש להערכת וריאביליות גליקמית, כאשר ההערכות הושלמו לפני ואחרי החלפת הטיפול התרופתי לטובת זולטופיי.

התוצא העיקרי היה השינוי ב-MAGE (Mean Amplitude of Glycemic Excursions). תוצאי סיום משניים כללו מדדים אחרים של וריאביליות גליקמית ומדדי מד סוכר רציף.

מדגם המחקר כלל 15 חולים, כאשר 12 חולים השלימו את המחקר. בקרב משתתפים אלו הופסק הטיפול במעכב DPP-4 וטרגלודק והותחל טיפול בזולטופיי במינון דומה.

החלפה לטיפול בזולטופיי הובילה לשיפור משמעותי בריכוז MAGE מ-74.9 מ”ג/ד”ל ל-64.8 מ”ג/ד”ל (p<0.05), לצד שיפור במדדים אחרים של וראיביליות גליקמית וריכוז לחץ דם ממוצע לאורך 24 שעות. מהערכת פרופיל הסוכר האמבולטורי עלה כי חלה ירידה ניכרת בריכוזי סוכר לאחר-ארוחה, בעוד שריכוזי סוכר במהלך הלילה היו דומים עם שני משטרי הטיפול.

ממצאי המחקר מעידים על תועלת אפשרית של טיפול בזולטופיי בחולים תחת טיפול באינסולין בזאלי במינון נמוך.

J Diabetes Res. 2022 Jan 19

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה