pharmacology

עדכון אודות הבטיחות של משלבי אינסולין עם אגוניסט לקולטן ל-GLP-1 בחולים עם סוכרת מסוג 2 (Expert Opin Drug Saf)

משלבים ביחס קבוע של אינסולין עם אגוניסט לקולטן ל-GLP-1 (Fixed-Ratio Combination, או FRC) מהווים אפשרות טובה להגברת עצימות הטיפול מאינסולין בחולים עם סוכרת מסוג 2, עם נתונים התומכים בבטיחות ויעילות טיפול זה, כך כותבים מומחים במאמר סקירה שפורסם בכתב העת Expert Opinion on Drug Safety.

המומחים כותבים כי משלבים ביחס קבוע של אינסולין עם אגוניסט לקולטן ל-GLP-1 הדגימו יעילות מצוינת להפחתת רמות הסוכר בדם לצד סיכון נמוך להיפוגליקמיה, בהשוואה לאינסולין בזאלי. בנוסף, למשלבים אלו השפעה ניטראלית על משקל הגף וסיכון נמוך יותר לתופעות לוואי במערכת העיכול, בהשוואה לאגוניסטים לקולטן ל-GLP-1. תכשירים אלו מתבססים על מנגנוני פעולה משלימים של המרכיבים הפרטניים ומכוונים במקביל כנגד מספר מסלולים המעורבים בפתולוגיה של סוכרת מסוג 2.

כיום ישנם שלושה תכשירים ממשפחת FRC, כולל iGlarLixi (משלב Glargine עם Lixisenatide בשתי פורמולות שונות, סוליקווה) ו-IDegLira (משלב Degludec עם Liraglutide, זולטופיי). הכותבים מספקים סקירה עדכנית אודות הבסיס לשימוש בתכשירים אלו ואת מקומם הנוכחי בטיפול בסוכרת מסוג 2. עוד דנים הכותבים בעדויות הזמינות ממחקרים אקראיים ומבוקרים, מחקרים עקיפים להשוואה בין התכשירים הזמינים ונתוני עולם-אמיתי אודות ההשפעה על איזון גליקמי, סיכון להיפוגליקמיה, משקל גוף, בטיחות קרדיווסקולארית ופרופיל הבטיחות.

לדעת הכותבים, תכשירים המבוססים על משלב קבוע של אינסולין בזאלי ואגוניסט לקולטן ל-GLP-1 מהווים אפשרות יעילה להגברת הטפול מאינסולין בזאלי או אף כטיפול מבוסס-אינסולין ראשון בחולים עם סוכרת מסוג 2. היעילות הגבוהה שלהם להפחתת רמות סוכר בדם, לצד הסיכון המופחת להיפוגליקמיה בהשוואה לאינסולין בזאלי, השפעה ניטראלית על משקל הגוף וסיכון מופחת לתופעות לוואי במערכת העיכול בהשוואה לאגוניסטים לקולטן GLP-1.

המומחים תומכים בשימוש משלבים ביחס קבוע של אינסולין בזאלי עם אגוניסטים לקולטן GLP-1 בחולים עם סוכרת מסוג 2 לאור היעילות והבטיחות הגבוהה של תכשירים אלו.

Expert Opin Drug Saf. 2021 Oct 13:1-13

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה