pharmacology

השוואה בין Ciclesonide ובין Fluticasone Propionate בטיפול באסתמה קלה (מתוך Allergol Int.)

ממחקר חדש עולה כי Ciclesonide מביא לשיפור בדלקת ובתפקוד דרכי האוויר הקטנות בחולים עם אסתמה קלה, בהשוואה לטיפול ב-Fluticasone Propionate (פליקסוטייד).

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי משאפי סטרואידים מהווים את עיקר הטיפול באסתמה, אך למשאפי סטרואידים קונבנציונאליים תועלת מוגבלת כנגד התהליך הדלקתי והשמירה על הפטנטיות של דרכי האוויר הקטנות. Ciclesonide מצטבר באזורים הפריפריים של הריאה כחלקיקי סטרואידים קטנים.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להשוות את ההשפעות של Ciclesonide עם Fluticasone Propionate על תפקוד דרכי האוויר הקטנות בחולי אסתמה.

מדגם המחקר כלל 30 חולים עם אסתמה קלה, שטופלו ב-Fluticasone Propionate במינון 200 מיקרוגרם, שחולקו באקראי לטיפול ב- Ciclesonide במינון 200 מיקרוגרם, פעם ביום, או Fluticasone Propionate במינון 100 מיקרוגרם, פעמיים ביום, למשך 8 שבועות.

הערכת תפקוד דרכי האוויר הקטנות נעשתה בעזרת IOS (Impulse Oscillometry) ואחוז האאזנופילים בכיח מגורה.

מהתוצאות עולה כי Ciclesonide הביא לשיפור משמעותי בתנגודת של דרכי האוויר הקטנות, שנמדדה ב-IOS (R5-R20; p<0.05), תגובתיות דיסטאלית (X5, p<0.01), אזור התגובתיות (AX, p<0.01), וירידה ברמת האאזנופילים בכיח בשלב מאוחר (p<0.01), בהשוואה לטיפול ב-Fluticasone Propionate. החוקרים לא זיהו הבדלים משמעותיים במדדי ספירומטריה בשתי הקבוצות במהלך המחקר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהממצאים עולה כי Ciclesonide מביא לשיפור בתהליך הדלקתי ובתפקוד דרכי האוויר הקטנות, בהשוואה למתן Fluticasone Propionate. מהמחקר עולות עדויות לפיהן IOS וכיח מגורה בשלב-מאוחר מאפשרים לזהות שינויים בדרכי האוויר הקטנות, שייתכן ולא ניתן יהיה לגלות בבדיקת ספירומטריה.

Allergol Int. 2009 Dec 25;59(1)

לידיעה ב-DocGuide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה