pharmacology

האם צריכת קפה מפחיתה את הסיכון לסרטן ערמונית? (מתוך הכנס של American Association for Cancer Research)

ממחקר חדש שהוצג בכנס של American Association for Cancer Research ביוסטון עולה כי צריכת קפה באופן קבוע עשויה לסייע בהפחתת הסיכון לסרטן ערמונית מתקדם.

לדברי החוקרים, מתוצאות המחקר עולה כי בגברים שצרכו את כמויות הקפה הגדולות ביותר הסיכוי להתפתחות סרטן ערמונית מתקדם היה נמוך יותר ב-60%, בהשוואה לאלו שלא שתו קפה. הם מודים כי מוקדם מדי להמליץ לגברים לשתות קפה במטרה למנוע סרטן ערמונית, אך התוצאות בנושא מעודדות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מעט מאוד גורמים הקשורים באורח החיים נקשרו באופן עקבי עם הסיכון לסרטן הערמונית, במיוחד עם הסיכון למחלה אגרסיבית, ומכאן החשיבות של עריכת מחקרים נוספים בנושא. מתוצאות המחקר עולה כי אין סיבה להפסיק צריכת קפה משום סיבה הנוגעת לסרטן ערמונית.

החוקרים כותבים כי זהו המחקר הראשון מסוגו להערכה פרוספקטיבית של הסיכון הכולל לסרטן ערמונית ושל הסיכון לסרטן ערמונית ממוקם לעומת סרטן ערמונית מתקדם , שהתפשט מעבר לערמונית.

במסגרת המחקר ניתחו החוקרים את הנתונים ממחקר Health Professionals’ Follow-Up Study, שכלל נתונים אודות הרגלי צריכת הקפה של כ-50,000 גברים בין 1986 ו-2006. במהלך תקופת הזמן הזו, 4,975 מהגברים אובחנו עם סרטן ערמונית.

מהתוצאות עולה כי בגברים ששתו את כמויות הקפה הגדולות ביותר (שש כוסות קפה ומעלה ביום), תועד סיכון נמוך ב-59% לסרטן ערמונית אגרסיבי (מחלה קטלנית או מתקדמת), בהשוואה לאלו שלא שתו קפה.

אך החוקרים טוענים כי הקפאין אינו הגורם היחידי לתועלת במניעת סרטן ערמונית. מהמחקר עולה כי גברים השותים קפה נטול-קפאין זוכים לירידה דומה בסיכון לסרטן ערמונית. הם מציינים כי קפה מכיל גם מרכיבים רבים אחרים שעשויים לסייע בהפחתת הסיכון, דוגמת נוגדי-חמצון ומינרלים העשויים לשחק תפקיד במניעת סרטן ערמונית, הם קוראים לערוך מחקרים נוספים לאישור הממצאים הללו. לקפה יש השפעות על מטבוליזם סוכר ואינסולין, וכן על רמות הורמוני מין, כל אלו משחקים תפקיד בסרטן ערמונית.

מתוך הכנס של American Association for Cancer Research

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה