Pediatrics

האם לתפקוד התריס של האם בשלב מוקדם בהריון השפעה על הישגי הילדים בבית הספר והפרעות נוירו-התפתחותיות? (J Clin Endocrinol Metab)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism עולה כי אין עדות לקשר בין רמות הורמוני התריס בדם האם בטרימסטר הראשון להריון ובין הישגי הצאצאים בבית הספר או סיכון להפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות או הפרעות מהספקטרום של אוטיזם.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי להורמוני תריס חשיבות מרכזי בהתפתחות העצבית ובמהלך הטרימסטר הראשון להיריון העובר מתבסס באופן מלא על ייצור הורמוני תריס אצל האם. מטרתם כעת הייתה לבחון את הקשר בין רמות הורמוני התריס באם בטרימסטר הראשון ובין הישגי הילדים בבית הספר, הסיכון להפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות והפרעות מהספקטרום של אוטיזם.

החוקרים התבססו על נתונים ממאגר Copenhagen Primary Care Laboratory Pregnancy Database אודות רמות TSH ו-Free T4 בטרימסטר הראשון באימהות ובילדים שנולדו בין 2000-2014 ובחנו את המידע אודות הציונים של הילדים בבית הספר, הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (אבחנה ברשומה הרפואית וטיפול תרופתי) והפרעות מהספקטרום של אוטיזם (אבחנה ברשומה הרפואית) עד סוף שנת 2018. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הקשר בין רמות TSH ו-Free T4 ובין התוצאים.

מדידות TSH היו זמינות עבור 17,909 זוגות אם-ילד. מבין הילדים שנולדו בין 2000-2009 החוקרים הצליחו להשיג נתונים אודות ציוני התלמידים בלימודים ב-6,126 מקרים וניתחו את הקשר בין רמות הורמוני התריס בדם האם ובין הישגי הילדים בבית הספר ולא זיהו כל עדות התומכת בקשר בין השניים.

הקשר בין רמות הורמוני תריס ובין הסיכון של הילד להפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות והפרעות מהספקטרום של אוטיזם נבחן ב-17,909 זוגות אם-ילד ושוב לא זוהה כל קשר בין רמות הורמוני תריס בדם ובין הסיכון להפרעות נוירו-התפתחותיות אלו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי אין עדות לקשר בין רמות הורמוני תריס בדם האם בטרימסטר הראשון להיריון ובין הישגי הילדים בבית הספר או הפרעות נוירו-התפתחותיות.

J Clin Endocrinol Metab, May 24, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה