במהלך אביב 2001, 1975 ילדים בכיתות ג’, ו’ ו-ט השתתפו במחקר לאומי. התלמידים נבחרו אקראית וייצגו אזורים גאוגרפים שונים וקבוצות סוציואקונומיות שונות. מטרת המחקר היתה לאסוף ולהעריך דיווחו פציעות וגורמים שונים במהלך פעילות גופנית כפי שהתלמיד זוכר שלושה חודשים אחורה.
כל תלמיד ששי (n=299 or 16%) דיווח על 306 פציעות. הבנות נפצעו פי שתיים מהבנים במהלך שיעור חינוך גופני. תלמידים בכיתה ט’ דיווחו יחסית על יותר פציעות במהלך ספורט מאורגן לעומת שיעור חינוך גופני ופעילות פנאי. לא היו הבדלי מין או גיל באחוז ההיארעות במהלך פעילות פנאי.
רוב הפציעות היו מינוריות, כש-70% חזרו לפעילות תוך שבוע. מחצית מהתלמידים דיווחו כי הם נפצעו בעבר באותו האזור בגוף.
טיפול ראשוני בתלמיד שנפצע היה לרוב, עם יוצא מהכלל של חבר משפחה, ע”י המורה לחינוך גופני, אשר הדגיש את חשיבות החינוך לעזרה ראשונה ברפואת ספורט לקבוצה זו.
Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports
Volume 15 Issue 5 Page 313 – October 2005
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!