Pediatrics

פרוביוטים מסייעים במניעת Necrotizing Enterocolitis בפגים (J Pediatr)

ממחקר חדש שבוצע ביחידת נאונטולוגיה בישראל עולה כי הזנה יומית של תערובת פרוביוטים מורידה את שכיחות ואת חומרת דלקת נמקית של המעי (Necrotizing Enterocolitis) בילודים במשקל לידה נמוך מאוד.

לדברי החוקרים, מתן פרוביוטים הינה דרך טבעית, לא-פולשנית, לא-פתוגנית, להקטנת השפעות המחלה, המלווה בשיעורי תמותה של 50%, ופוטנציאל לתחלואה ארוכת-טווח בשורדים.

פגים חשופים במיוחד להתפתחות Necrotizing Enterocolitis, בשל עליה במיקרואורגניזמים הפתוגניים בצימוד לירידה בפלאורה הנורמלית במעי.

החוקרים בחנו את לפיה נירמול הפלאורה במעי ע”י תערובת פרוביוטים (Bifidobacterium infantis, Streptococcus thermophilus – Solgar ו- Bifidobacterium bifidus), מסייעת לפגים.

החוקרים עקבו אחר 145 תינוקות שנולדו בסביבות שבוע 30, במשקל 1.5 ק”ג או פחות. התינוקות חולקו באקראי לשתי קבוצות, קבוצה אחת קיבלה תוספת Solgar כל יום והשניה לא קיבלה תוספת.

שכיחות Necrotizing Enterocolitis עמדה על 4% בקבוצת מטופלי Solgar, בהשוואה ל-16.4% בקבוצת הביקורת, ירידה של 75% בסיכון היחסי.

במקרים שהתפתחה דלקת נמקית של המעי, היא היתה פחות חמורה בקרב מטופלי פרוביוטים (P=0.005). 3 מבין 15 התינוקות שפיתחו Necrotizing Enterocolitis נפטרו, כל מקרי המוות בעקבות Necrotizing Enterocolitis הופיעו בקבוצת הביקורת.

החוקרים טוענים כי לפרוביוטים יש שלושה יתרונות בולטים. האחד, מדובר בטיפול בטוח מאוד ולכן מהווה אלטרנטיבה לאפשרויות אגרסיביות אחרות. שנית, מדובר בטיפול פשוט, לא-פולשני, היוצר מחדש פלאורה נורמלית וטבעית ולא משבש את המצב הטבעי. שלישית, מדובר בטיפול יעיל במניעת גורם תחלואה רציני בילודים במשקל לידה נמוך.

במאמר מערכת החוקרים הוסיפו כי לאור מחקר זה ומחקרים אחרים, הם מתפתים מאוד להוסיף פרוביוטים כחלק מהטיפול הרוטיני בפגים, או לפחות לערוך מחקרים גדולים בנושא.

עם זאת, ד”ר ניו וד”ר קייסדו מאוניברסיטת פלורידה טוענים כי למרות שהמחקרים הנוכחיים מעודדים, עדיין יש לתת את הדעת באשר למנגנון בו פרוביוטים מונעים Necrotizing Enterocolitis ולהכיר את הסיבוכים האפשריים, כמו גם אלטרנטיבות אחרות לשימוש בחיידקים חיים.

J Pediatr 2005;147:143-146,192-196.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • מודל חדש עשוי לסייע בחיזוי הופעת מיופיה בילדים עד גיל 14 שנים (Optometry and Vision Science)

    מודל חדש עשוי לסייע בחיזוי הופעת מיופיה בילדים עד גיל 14 שנים (Optometry and Vision Science)

    טעות רפרקטיבית, גיל, מין וגזע/מוצא עשויים לשמש כגורמים המנבאים את הסיכון להופעת מיופיה בילדים לפני גיל ההתבגרות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Optometry and Vision Science. החוקרים התבססו על נתונים ממחקר CLEERE (או Collaborative Longitudinal Evaluation of Ethnicity and Refractive Error), מחקר רב-מרכזי להערכת הסיכון להופעת מיופיה בילדים בארצות הברית על-בסיס טעות […]

  • מעורבות קשריות לימפה מנבאת פרוגנוזה גרועה יותר בחולים עם ממאירות של הרקטום (JAMA Netw Open)

    מעורבות קשריות לימפה מנבאת פרוגנוזה גרועה יותר בחולים עם ממאירות של הרקטום (JAMA Netw Open)

    בחולים עם ממאירות של הרקטום, עדות לגרורות לקשריות לימפה לאחר טיפול כימו-קרינתי קדם-ניתוחי מלווה בשיעורי הישרדות נמוכים יותר ושיעורים גבוהים יותר של הישנות מחלה וגרורות מרוחקות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בחולים עם ממאירות רקטאלית מתקדמת עם גרורות לקשריות לימפה לאחר טיפול קדם-ניתוחי מצויים […]

  • שימוש בטאבלטים בפעוטות מלווה בשכיחות גבוהה יותר של תסמיני כעס ותסכול (JAMA Pediatrics)

    שימוש בטאבלטים בפעוטות מלווה בשכיחות גבוהה יותר של תסמיני כעס ותסכול (JAMA Pediatrics)

    חשיפה יומית נרחבת יותר לזמן מסך בקרב פעוטות מלווה בביטויים אינטנסיביים יותר של כעס בשלב מאוחר יותר בחייהם, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Pediatrics. המחקר הפרוספקטיבי כלל מדגם של 315 פעוטות (54% בנים) שהיו בני 3.5 שנים בשנת 2020. ההורים של הפעוטות דיווחו על משך הזמן שהילדים השתמשו בטאבלטים בימות השבוע ובסופי […]

  • השפעות טיפול כנגד סוכרת הריונית מוקדמת על מצוקה נשימתית ביילודים (BJOG)

    השפעות טיפול כנגד סוכרת הריונית מוקדמת על מצוקה נשימתית ביילודים (BJOG)

    במאמר שפורסם בכתב העת BJOG מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי אבחנה וטיפול בסוכרת הריונית מוקדמת מלווה בסיכון מופחת למצוקה נשימתית ביילודים. מהנתונים עולה עוד כי מצוקה נשימתית ביילוד נפוצה יותר ביילודים שנולדו לאחר ניתוח קיסרי, יילודים גדולים לגיל ההיריון ומשך הריון קצר. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לזהות גורמים הקשורים עם התפתחות […]

  • יעילות משחקים דיגיטליים כהתערבויות לטיפול במצבים רגשיים בילדים: מטה אנליזה וסקירה סיסטמית (JAMA PEDIATRICS)

    יעילות משחקים דיגיטליים כהתערבויות לטיפול במצבים רגשיים בילדים: מטה אנליזה וסקירה סיסטמית (JAMA PEDIATRICS)

    במחקר שפורסם לאחרונה ב JAMA PEDIATRICS נעשתה סקירת ספרות סיסטמטית ומטה-אנליזה שמטרתה היתה לבדוק את יעילות התערבויות בצורת משחקים דיגיטליים לטיפול במצבים רגשיים (gamified digital mental health interventions (DMHIs) ) בקרב ילדים ובני נוער. ד"ר עדי זיו, עורך מדור ילדים, משתף את המאמר ומוסיף מהערותיו.

  • האם השמנה מעלה את הסיכון להידראדניטיס סופורטיבה בילדים? (Pediatric Dermatol)

    האם השמנה מעלה את הסיכון להידראדניטיס סופורטיבה בילדים? (Pediatric Dermatol)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Pediatric Dermatology עולה כי בילדים עם הידראדניטיס סופורטיבה שכיחות גבוהה יותר של השמנת-יתר, בהשוואה לאלו ללא המחלה העורית. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקשר בין הידראדניטיס סופורטיבה ובין השמנה בילדים, קשר אשר הוכח במבוגרים. לצורך כך, החקורים השלימו סקירה של 12 מחקרים, כולל סדרת מקרים אחת, חמישה מחקרי חתך, […]

  • טיפול בתרופות אנטי-פסיכוטיות מלווה בסיכון מוגבר לזיהום נשימתי חמור (Lancet Psychiatry)

    טיפול בתרופות אנטי-פסיכוטיות מלווה בסיכון מוגבר לזיהום נשימתי חמור (Lancet Psychiatry)

    טיפול אנטי-פסיכוטי לסכיזופרניה או הפרעות פסיכוטיות אחרות מלווה בסיכון מוגבר לזיהום COVID-19 חמור או זיהום נשימתי אחר ואשפוז נלווה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Lancet Psychiatry. עם זאת, לא תואר קשר בין טיפול אנטי-פסיכוטי ובין הסיכון לזיהום קל. החוקרים בחנו את הנתונים ממספר מאגרים בדנמרק שכללו 85,083 משתתפים (גיל חציוני של 45.8 […]

  • סמנים בדם טבורי עשויים לסייע בחיזוי הופעת אטופיק דרמטיטיס ביילודים (JAMA Dermatol)

    סמנים בדם טבורי עשויים לסייע בחיזוי הופעת אטופיק דרמטיטיס ביילודים (JAMA Dermatol)

    במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Dermatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, התומכות בחשיבות סמנים בדם טבורי לחיזוי התפתחות אטופיק דרמטיטיס, כאשר ביילודים שפיתחו מאוחר יותר את מחלת העור תועדו ריכוזי גבוהים יותר של TEWL (או Transepidermal Water Loss), CCL17 או TARC ((Thymus and Activation-Regulated Chemokine)) ו-IL-31 בדם טבורי. החוקרים השלימו מחקר פרוספקטיבי להערכת הערך […]

  • ההשפעה של תזמון מתן סטרואדים לאם בפגות קיצונית (BMC Pregnancy and Childbirth)

    ההשפעה של תזמון מתן סטרואדים לאם בפגות קיצונית (BMC Pregnancy and Childbirth)

    מחקר חדש שפורסם ב-BMC Pregnancy and Childbirth הדגים כי מרווח של 1-7 ימים ממתן סטרואידים ועד הלידה השיג את השכיחות הנמוכה ביותר של סיבוכים בפגים שנולדו בגיל הריון קטן מ-32 שבועות, ונראה כי חלק מההשפעות החיוביות נמשכות אפילו מעבר ל-8 ימים ממתן הטיפול. לעומת זאת, נראה כי מתן קורטיקוסטרואידים עשוי להיות קשור לשכיחות מוגברת של BPD. ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה, משתף את המאמר ומוסיף מהערותיו.

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה