Pediatric Nutrition

עליה במשך הזמן בו ערכי סוכר בטווח היעד עם מערכות לולאה-סגורה בילדים עם סוכרת מסוג 1 (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Endocrine Society)

בילדים עם סוכרת מסוג 1 שטופלו במערכות מתן אינסולין בלולאה-סגורה תועדה עליה של קרוב ל-11% במשך הזמן בו ערכי הסוכר בדם היו בטווח היעד, בהשוואה לטיפול בזריקות אינסולין או משאבת אינסולין עם חיישן או מד סוכר רציף, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Endocrine Society.

מספר מחקרים ומטה-אנליזות דיווחו על היעילות של מכשירי לולאה-סגורה, אך אלו התמקדו בנקודות זמן שונות, לרוב שעות וימים, המגבילים את השימוש המעשי במערכות לולאה סגורה בחולים אלו, שהם לרוב אמבולטוריים וחשופים לתנאים שאינם צפויים ולכן נדרשים להשתמש במכשירים אלו לאורך זמן. מטרת המחקר הנוכחי הייתה להשלים סקירה שיטתית ומטה-אנליזה של מחקרים אקראיים ומבוקרים שהשוו בין מערכות אוטומטיות למתן אינסולין אל מול הטיפול הסטנדרטי בילדים עם סוכרת מסוג 1.

החוקרים ערכו חיפוש במאגרי PubMed, Cochrane ו-Embase לזיהוי מחקרים שפורסמו עד אוקטובר 2022. מערכות לולאה-סגורה כללו לבלב אוטומטי, מערכת לולאה-סגורה היברידית ומערכת לולאה-סגורה היברידית מתקדמת. טיפול סטנדרטי כלל זריקות יומיות מרובות של אינסולין, משאבת אינסולין עם חיישן, השהייה במקרים של צפי לסוכר נמוך ומד סוכר רציף. הסקירה התמקדה במחקרים שנמשו לפחות 12 שבועות.

במחקר נבחנו מרווח זמן עם ערכי סוכר בטווח היעד בין 70 עד 180 מ”ג/ד”ל, שינוי בריכוז המוגלובין מסוכרר ומשך זמן עם ערכי סוכר בטווח היפוגליקמיה (מתחת ל-70 מ”ג/ד”ל).

החיפוש הוביל לזיהוי 12 מחקרים אקראיים ומבוקרים עם 993 ילדים עם סוכרת מסוג 1. משך המחקרים נע בין 12 ועד 96 שבועות.

בקרב ילדים עם מערכת לולאה-סגורה תועד משך זמן ארוך יותר בו ערכי הסוכר היו בטווח היעד, בהשוואה לילדים תחת טיפול סטנדרטי (הבדל ממוצע של 10.99%, p<0.001). השימוש במערכת לולאה-סגורה לווה בריכוז המוגלובין מסוכרר נמוך יותר, בהשוואה לטיפול סטנדרטי (הבדל ממוצע של 0.37%-). לא זוהה הבדל במשך הזמן בו ערכי סוכר היו בטווח היפוגליקמיה, אם כי עם מערכת לולאה סגורה משך אירועי היפוגליקמיה לילית היה קטן משמעותית (p<0.002). טיפול בלולאה-סגורה לווה במשך זמן קצר יותר עם ערכי סוכר מעל 180 מ”ג/ד”ל ומעל 250 מ”ג/ד”ל, בהשוואה לטיפול סטנדרטי (p<0.001).

הממצאים היו דומים ללא תלות בערכי המוגלובין מסוכרר התחלתיים או משך המעקב במחקרים.

החוקרים משערים כי לממצאים אלו עשויות להיות השלכות חשובות עבור מחקרים אקראיים בעתיד להערכת ההשפעה של מערכות לולאה-סגורה.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Endocrine Society

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה